• amandawic

Sammanväxningar vid IVF

Eftersom jag inte hört om någon som sitter i ungefär samma situation som jag så tänkte jag att denna tråd kanske vi kunde samla kraft tillsammans :)

Lite bakgrund om mig:
    Amanda heter jag, är 25 år gammal. Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 3 år och vill inget hellre än att bilda familj tillsammans.
    Haken är dock att jag inte kan bli gravid naturligt utan det är IVF som gäller för oss, och det har jag vetat redan innan jag träffade min sambo.

Anledningen till detta är att jag för några år sedan fick en kraftig infektion i båda mina äggledare, vilket ledde till att jag behövde operera bort den ena. Den andra sitter sammanväxt i mina tarmar på grund av den operation jag genomgick när jag var liten. Detta har ju såklart bidragit till att jag har väldigt mycket sammanväxningar i magen... 

Vi ska snart starta vårt andra IVF försök, då förra inte gick superbra.. Endast två äggblåsor växte till sig och resultatet blev 1 ägg vid ÄP som vi fick tillbakasatt.
    Nu hoppas jag verkligen att det ska gå bättre denna gång! Men jag saknar någon/några i samma sits! Finns ni någonstans? :) 

Svar på tråden Sammanväxningar vid IVF