Anonym (Anonym) skrev 2016-02-08 18:49:16 följande:
Puppp kanske?
Finns det olika grader av puppp då kanske? För dom bilderna jag sett är bra mycket mer extrema än mina =)
Snuttispluttis skrev 2016-02-08 20:49:38 följande:
Kommer utslagen efter att du har kliat och försvinner efter ett tag eller finns de där jämt?
Jag har (tyvärr) erfarenhet av flera olika sorters klåda och utslag och tycker lite att det ser ut som när jag fick nässelutslag i mina bristningar förra graviditeten. Då var det utmattning och stress som typ utlöste en överkänslighet i huden så jag fick nässelutslag av typ allt ett tag. På frisk hud är ju nässelutslag ofta mer hudfärgade, men i bristningar och på annan skadad hud (har psoriasis) blev nässelutslagen väldigt röda.
Kan det vara nåt sånt kanske?
Utslagen finns där hela tiden, men ser mer eller mindre ilskna ut vid olika tillfällen :) när jag är varm blir dom rödare, likaså när jag kliar (försöker att inte klia men det är svårt!). Jag har också problemhud sen tidigare, har psoriasis men inte haft något utbrott på sex år nu tror jag. Men huden har ändå alltid varit känslig, bidragande orsak?
Nässelutslag låter dock inte helt fel, finns det något jag kan göra här hemma för att lindra klådan och kanske få utslagen att dra sig tillbaka? =) detta är även än så länge det enda området på hela kroppen med bristningar och utslag.