Inlägg från: prinsessan15 |Visa alla inlägg
  • prinsessan15

Syskon våren 2017

nilan skrev 2016-07-29 00:30:17 följande:

Jag vet för närvarande ingenting om min kropp och jag försöker att låta bli att hetsas av det. Jag tog ut min hormonspiral i 23 juni och har än inte fått min mens. Jag TROR att jag hade ägglosdning någon gång mellan 17-20 juli. Alltså för 11 eller 8 dagar sedan. Jag har inga direkta symtom mer än något öm i brösten och lite finnar, vilket ju kan vara mens-symtom. När är det"lagom" tid att testa? Är det när det gått två veckor? Så i så fall i mitten på nästa vecka/nästa helg om inte mensen kommit tills dess? (Hade ingen mens eller ägglossning vad jag vet under tiden jag hade spiralen, vilken jag hade i nästan 4 år)

Jag skulle väntat några dagar till för att slippa bli besviken om det är negativt och inte veta om det var för tidigt, men alla har olika cyklar, jag har t.ex 12 dagar mellan äl och mens oftast. Men när jag har läst på skriver de flesta att det är 14 dagar mellan äl och mens så ha lite is i magen tycker jag ;)

Har du tester och så hemma?
  • prinsessan15
    nilan skrev 2016-07-29 19:47:17 följande:

Har inga tester hemma. Tänkte att jag köper i nästa vecka om mensen inte kommit för att testa. Ja, jag får ha lite is i magen. Tänker att om jag räknar att ägglossning var den 20 juli så är ju 14 dagar nästa onsdag, så kanske testa till nästa helg då? Om mensen inte kommit.

Någon mer med erfarenhet?

Ja det tycker jag verkligen kanske tom på fredagen för då är den ju 2 dar "sen" :)
  • prinsessan15

Jag är på äl+8 idag och igår fick jag en liten rosa flytning. Ska ha bim på tisdag men min man har en överraskningshelg planerad i helgen och jag skulle så vilja överraska honom imorgon. Tror ni det är för tidigt att testa på äl+9?

• prinsessan15
    LillaPyret skrev 2016-08-04 10:06:54 följande:
    Du kan ju få ett resultat som inte stämmer. Men det kan ju synas också det beror ju på när ägget fäste i livmodern. Du kan ju prova att göra ett test men bli inte besviken om set inte syns något då det fortfarande är tidigt. Lycka till. :)
    Att det ska vara så svårt att hålla sig! Vill bara veta nu om det är en liten till som ska komma till familjen eller inte! Såg att jag hade 4 st gravtester hemma så kan ju vara värt att offra ett imorgon men sedan vänta till bim eller längre! :)
  • prinsessan15

Jag testade men fick negativt! Ska nu vänta till bim om inte lite längre tom...

• prinsessan15

Fick detta resultat idag på bim -1

• prinsessan15
    LillaPyret skrev 2016-08-08 12:48:54 följande:
    Åh men jag ser tydligt :) jag kunde inte hålla mig. ÄL+8 och negativt. Dag 24 av 29 i cykeln.
    Tänkte ta imorgon igen för att se om det ökad ;)
    Jag fick också negativt på äl+8 men positivt på äl+11 ;) om det nu verkligen är positivt!
  • prinsessan15
    LillaPyret skrev 2016-08-08 19:14:17 följande:
    Testa om typ 2 dagar så borde det vara ännu starkare :) jag testar på typ torsdag eller fredag.
    Tog detta imorse :) enligt app är jag i vecka 5 (4+1) stämmer det överens med testet?
  • prinsessan15
    LillaPyret skrev 2016-08-09 09:37:52 följande:
    Härligt grattis :) nu får vi hålla tummarna för att jag lyckats denna månaden.
    Ja jag håller tummarna! Ska du testa igen i veckan? :)
  • prinsessan15
    LillaPyret skrev 2016-08-09 12:03:40 följande:
    Men vad jag minns från när jag blev gravid med sonen va att testet jag tog dag 27 var väldigt svagt så tror det tar tid innan hormonet kommer igång i kroppen.
    Okej. Men då är du på dag 28 på fredag så kanske att du ska ta då? :) jag fick mitt första svaga dag 28!
Svar på tråden Syskon våren 2017