-
10/2 är jag beräknad. stämde också med dom 2 vul jag gjort :D ska bli spännande att se om det fortfarande stämmer på kub 2 augustiMammanAngelica skrev 2016-07-22 12:02:50 följande:17:e :) stämde på dagen när jag gjorde vul för knappt två veckor sen. Och du?
-
För att vi vill göra ett avbryta med om barnet inte är friskt. För oss ett väldigt enkelt beslut. Inte lika lätt för alla dock. Så vi har valt att ta reda på så mycket som möjligtjyns00 skrev 2016-07-22 21:28:30 följande:
Det här med kub tycker jag är så svårt, varför har ni valt eller inte valt att göra kubtestet? :)
-
ja nu är det nog kanske lite sent. eller kolla för all del. här erbjuds inte folk under 35 det så vi ordnar med det själva. lika bra så man vet att det blir gjort. haha.MammanAngelica skrev 2016-07-23 09:05:15 följande:Åh va roligt! Jag tänkte på det, vi borde kanske sagt till om kub för länge sen? Inskrivning på mån.
-
för att vi inte vill ha ett sjukt barn om vi kan undvika det. Sen finns det så klart inga garantier men vi vill göra det vi kan för att förhindra det.jyns00 skrev 2016-07-23 21:08:38 följande:Varför är det enkelt för er att göra abort om ert barn inte är friskt?
Enkelt är väl kanske fel ord men det kommer inte bli någon diskussion om det. Vi är rörande överens i den frågan precis som man ska vara i sådana större och livsavgörande frågor.
Hade vi haft svårt att bli gravida så kanske vi hade resonerat annorlunda men nu har vi löjligt enkelt för det och känner därmed att vi kan ta det beslutet. -
ja alltså eftersom du inte ens passerat bim är det ju jätte svårt att säga något alls. inte alls ovanligt att man får sin mens som vanligt tyvärr. det enda du kan göra är att avvakta och ta ett till test efter bim för att verkligen vara säker. sjukvården räknar ju inte det som missfall har jag för mig om man inte passerar bim.1315 skrev 2016-07-30 10:08:03 följande:
Hej!
Jag är 26 år och har en son född okt -13 och en dotter född aug -15 och nu planerar vi för en 3a !
Jag fick plus i tisdags, 1 hel vecka innan bim (BIM 1/8) efter att bara försökt 1 gång. Jag trodde aldrig att det skulle gå så fort, sambon var dock väldigt självsäker haha..
Men nu till det tråkiga.. Igår kväll fick jag en blödning, stor som en femkrona kanske. Som en röd färsk flytning! Ingen smärta och ingen mer blödning sen dess men självklart är jag orolig och det enda jag kan tänka på är att vi kanske förlorat vår lilla..
Tog ett test igår morse 12 timmar innan blödningen, och sen tog jag ett nytt test imorse. Tänkte att om blödningen igår kväll var början på ett missfall så borde Hcg sjunka igen, eller åtminstone inte höjas.
Men det ser ut som att Hcg fortfarande blir starkare..
Någon som har erfarenhet av detta?
MEN en sådan liten blödning skulle jag nog inte oroa mig för. kommer det inte mer och det ger stegringar så är det ju garanterat något som växer och har det bra där inne. så avvakta bim och se. :D
-
Ja men precis. Det låter klokt. Jag gjorde också så. Fick gravid 1-2 på bim -2 och tog 1 vecka efter BIM och fick 3+. Så det är nog bra att testa så. Man vill ju se att något händer1315 skrev 2016-07-30 10:32:47 följande:
Tack för svar!
Har fått "gravid 1-2 veckor" på cb digital och tänkte ta ett till sånt test om en vecka.. Visar det 2-3 veckor då så känner jag mig lite lugnare. Annars borde det gått ner så pass att jag får "inte gravid" isf..
-
Det skulle nog inte till mig. Jag är i v13 och hörde hjärtljud idag så min växer.LillaPyret skrev 2016-07-30 18:11:26 följande:
Avvakta och se. När jag fick mitt missfall i oktober 2012 så blödde jag först lite och sen efter en timme typ så forsade blodet och jag fick jätteont så att du inte blött mer eller har ont är ett gott tecken :)
Håller tummarna för att det växer en liten bebis i din mage ??
-
Det stämmer jätte bra. Hade samma jag med. Grattis till ditt fina plusprinsessan15 skrev 2016-08-09 07:15:44 följande:
Tog detta imorse :) enligt app är jag i vecka 5 (4+1) stämmer det överens med testet?
-
ja det förstår jag. jag bokade in ett vul privat. kändes lika bra.prinsessan15 skrev 2016-08-09 14:00:19 följande:Tack så mycket! Ska försöka boka in ett möte till bm och allt sånt nu :)
Skulle också vilja ha ett vul så man får se att det verkligen är en liten där inne!
man vill ju se. och nu fick jag lite andra problem då dom var tvungna att ta en biopsi från min livmodertapp så jag fick se bebisen 4 ggr förra veckan. haha. Nu går jag bara och väntar på rul. man bara längtar hela tiden känns det som -
Ja gud man längtar efter allt. Haha aldrig är man nöjdprinsessan15 skrev 2016-08-09 20:08:20 följande:
Ja verkligen! Har längtat efter plusset och så fort det kom så längtar man efter rul och bebis!
-
Alltså jag tycker att jag ser ett sträck jag. Mitt plus nu var precis lika svagt som ditt.LillaPyret skrev 2016-08-11 07:07:22 följande:
Såhär ser det ut. Dag 27 i cykeln. Brukar få mens på dag 30 så vore det något skulle det nog gett utslag nu. Hade pos ÄL test 29-30 juli och sen va de negativt 31 juli.
-
Nu ser jag inget. Men dag 28 och bara väntat 3-4 timmar är nog lite lite. Ta ett i morgon bitti istället. Skulle tro att det ger bättre resultatLillaPyret skrev 2016-08-12 20:52:40 följande:
Hållt mig typ 3-4tim, knappt druckit. Mått riktigt kasst idag och varit seg men haft två riktigt tuffa dagar på jobbet. Jag ser knappt något och borde ju genererat ett bra resultat nu när det är dag 28 i cykeln. Har fått min mens på dag 30 typ varje månad.
-
Vad tråkigt att det blev blankt. Hoppas på försök nummer 3 då. Vår förra kom till på tredje försöket. Vi försökte pricka äl och så kom den tidigare än vi trodde och när vi sen körde från första mensfria dag till beräknad mens så gick det. Denna kom till på första. Så jag hoppas bara ni lyckats missa ägglossningen lite så det blir en liten nästa månad.LillaPyret skrev 2016-08-12 21:16:27 följande:
Ska ta ett imorgon när jag vaknat och är det lika blankt som innan så ger jag upp försök 2 och inväntar mensen så försök 3 kan börja. Med sonen tog det 5 försök innan han blev till
-
åh vad jobbigt. men då får ni fylla på så mycket ni kan innan hans vecka börjar och sen hoppas på att dom håller sig i några dagar. :DLillaPyret skrev 2016-08-13 18:20:47 följande:Enda dumma är att när jag kommer vara på dag 13-18 så jobbar min sambo nätter en hel vecka och kommer börja jobba innan sonen somnar för natten och slutar tidigt på morgonen och vi möts i dörren. Så missar nog de mest kritiska dagarna nästa cykel :/
-
Grattis!!! Här gick det också på första. Känns inte riktigt som man hann med tycker jag. Hade nästan velat att det tog någon månad hahaSyllin skrev 2016-08-13 20:57:19 följande:
Idag plussade jag <3 första försöket även denna gången. Hoppas bebis vill stanna kvar i magen och komma i april, som beräknat.
Ni som vill kan följa mig på WWW.MammaPrat.blogg.se
En blogg jag startade ihop med min vän när vi förra året samtidigt skulle bli gravida med första barnen. Nu får ni följa oss båda med två små bebisar, och mig med ännu en bebis i magen. Min vän ska starta bebisverkstan till vintern i hopp om ett syskon.
Hoppas ni andra snart får era plus<3
-
Grattis!!! Så spännande. :DLillaPyret skrev 2016-09-11 15:36:34 följande:
Blir en maj-bebis här. Fick plus tidigt i fredags och detta är gårdagens test. :)
-
Nu har vi klivit in i v.19 och i fredags så var det dags för ultraljud. Bebisen mådde strålande. Hade alla organ där den skulle.
Känns så skönt.
Och vi fick veta att vi väntar en liten lillebror till vår fina prinsessa.
Hur går det för alla andra? vi var några fler som var gravida och skulle ha februari/mars va?
-
Åh vad mysigt. Ja det är så underbart. men nu är väntan så lång till fler saker. haha. nu längtar man ju bara till bf ;)jyns00 skrev 2016-09-12 20:04:39 följande:Jag är i v 15+2, längtar till RUL. Väntar barn till den 3 mars :)
-
vilken vecka är du i?LillaPyret skrev 2016-09-13 06:09:15 följande:Tack :) och grattis till en lillebror! Här tror jag också på en lillebror men den kinesiska kalendern säger flicka och den stämde när jag vänta sonen.
Ja jätte spännande. den kinesiska kalendern stämde nu men inte förra gången då jag fick en flicka. Men det är alltid roligt att spekulera. -
åh så spännande. grattis!! :D visst är det härligt.jesssicahansen skrev 2016-09-13 11:34:13 följande:Jag är beräknad till 1 mars enligt kub-ultraljudet men jag tror mer på 26 februari som jag räknat men vi får veta säkert 4 oktober på ultraljudet:)