Inlägg från: Syllin |Visa alla inlägg
  • Syllin

Syskon våren 2017

Hej. Jag hoppar gärna in här

Har en dottern som är född i januari i år, och igår rök spiralen i hopp om att ett syskon vill komma nästa år. Snabbt inpå, men vi vill ha barn tätt.

Eftersom dottern bara är sex månader så har jag inte så bra koll på min menscykeln och ägglossning, men räknar med att jag idag är på dag 10, när borde jag börja testa ägglossningstester? Imorgon?

Med dottern blev jag gravid på första försöket och har innan dess varit gravid (gjort aborter) två gånger, så jag antar att jag har lätt för att bli gravid. Men man vet ju aldrig denna gången..

• Syllin

Är på dag 21 i cykeln nu. Med första barnet plussade jag på dag 23, men vet inte om jag ska vänta, är så sugen på att testa.

När i cykeln plussade ni?

• Syllin
    LillaPyret skrev 2016-08-02 21:56:12 följande:

Med första barnet plussade jag på dag 27 efter mitt missfall. Jag är på dag 18 nu och väntar på att dagarna ska gå så jag kan testa :) vårt andra försök till syskon

Hade du tagit gravtest innan, eller var det första testet du tog då när du plussade?

Håller tummarna för att vi båda plussat denna månaden
  • Syllin
    prinsessan15 skrev 2016-08-04 07:16:54 följande:

Jag är på äl+8 idag och igår fick jag en liten rosa flytning. Ska ha bim på tisdag men min man har en överraskningshelg planerad i helgen och jag skulle så vilja överraska honom imorgon. Tror ni det är för tidigt att testa på äl+9?

[/

Jag

[quote=76853161][quote-nick]prinsessan15 skrev 2016-08-04 07:16:54 följande:[/quote-nick]

Jag är på äl+8 idag och igår fick jag en liten rosa flytning. Ska ha bim på tisdag men min man har en överraskningshelg planerad i helgen och jag skulle så vilja överraska honom imorgon. Tror ni det är för tidigt att testa på äl+9?

Jag plussade på ÄL+9 med första barnet, en vecka innan BIM. Men väääääldogt svagt plus, men ändå ett. Så testa kan man ju, men ha inte förhöga förhoppningar
  • Syllin

Idag plussade jag <3 första försöket även denna gången. Hoppas bebis vill stanna kvar i magen och komma i april, som beräknat.

Ni som vill kan följa mig på WWW.MammaPrat.blogg.se

En blogg jag startade ihop med min vän när vi förra året samtidigt skulle bli gravida med första barnen. Nu får ni följa oss båda med två små bebisar, och mig med ännu en bebis i magen. Min vän ska starta bebisverkstan till vintern i hopp om ett syskon.

Hoppas ni andra snart får era plus<3

Svar på tråden Syskon våren 2017