Inlägg från: jyns00 |Visa alla inlägg
  • jyns00

Syskon våren 2017

Jag hoppar in här hos er :) vi har försökt sen i början av maj, men det blev inget plus denna gången. Hoppas på nästa månad, hur har det gått för er? :)

• jyns00
    trixy skrev 2016-06-25 22:39:07 följande:

Hej hej!

Vi har precis plussat och väntar syskon i början av mars 2017 till vår son född hösten 2013. Det tog sig på första försöket för oss. Lagom räkmacka.

Åh va roligt, grattis :D
  • jyns00
    trixy skrev 2016-06-26 09:56:52 följande:
    Ja, jättekul! Vi har längtat i ett år men inte riktigt haft rätt tillfälle/förutsättningar för syskon riktigt än. Men nu så :)

Hur ligger du till i cykeln?
    Och så gick det direkt för er då bara måste det varit rätt tid för ett syskon :)

Jag kan inte min menscykel så bra för jag slutade med p-pillerna för 2 månader sen men min första mens efter p-pillerna var den 26/4 och den andra mensen började med blodiga flytningar den 24/5 och mensen kom igång den 28/5. Så nu väntar jag bara på om mensen kommer eller inte på tisdag och hela denna vecka. Jag försöker inte ha så stora förväntningar så jag inte blir så besviken om det inte går. Med min dotter gick det på första försöket så detta känns jobbigt att det inte gick lika snabbt trots att jag vet att det är normalt.
  • jyns00
    hurtänktedunu skrev 2016-06-26 10:57:09 följande:

länge sen jag skrev här. Det gick ju faktiskt på första försöket för oss vilket vi aldrig trodde så vi är beräknade i början av februari. blev ett vinterbarn istället. men lika välkommet för det.

Grattis, va roligt ????
  • jyns00
    johannaw skrev 2016-06-26 18:04:51 följande:

Hej!

Hoppar in här då jag och sambon börjat prata om syskon till vår lilla som föddes i december 2015. Han är alltså ett halvår men vi vill ha barnen tätt (om det går) och jag börjat äntligen känna att jag är redo att ens tänka på en till då jag hade en tuff graviditet och traumatisk förlossning som ledde till lätt förlossningsdepression.

Jag började rätt snabbt med p-piller eftersom mensen kom ganska på en gång då jag inte kunde amma men slutade efter provat två olika. Mådde inte bra av att äta p-piller! Så vi kör oskyddat nu och har sagt att händer det så händer det. Ett syskon skulle vara välkommet även om jag vet att det kan bli tufft psykiskt för mig. :)

Sonen blev till på en gång efter p-piller stopp, så vi får se..!

Va roligt och spännande :D hur länge har ni försökt?
  • jyns00
    Leonie88 skrev 2016-07-10 10:48:17 följande:

Hej.

Hoppar in här. Är 28 år och sambon fyller 27 år. Vi bor i Stockholm och har en dotter som fyller 2 år i augusti. Vi har slutat med pillerna och ska börja aktivt med bakandet i augusti.

Va roligt :) lycka till!
  • jyns00
    trixy skrev 2016-07-12 13:09:20 följande:

Hejhej alla!

Vi fick ett MF i förra veckan, blöder än. Förhoppningsvis tar det sig nästa gång och vi lyckas få ett syskon till våren, men någon-/ra månader senare :)

Beklagar verkligen, vad tråkigt :( hur känns det för dig?
  • jyns00

Det här med kub tycker jag är så svårt, varför har ni valt eller inte valt att göra kubtestet? :)

• jyns00
    hurtänktedunu skrev 2016-07-23 00:46:08 följande:
    För att vi vill göra ett avbryta med om barnet inte är friskt. För oss ett väldigt enkelt beslut. Inte lika lätt för alla dock. Så vi har valt att ta reda på så mycket som möjligt
    Varför är det enkelt för er att göra abort om ert barn inte är friskt?
  • jyns00

Ja berätta :) men ni som plussar nu blir det i april ni ska ha då? :)

• jyns00
    hurtänktedunu skrev 2016-09-12 19:23:30 följande:

Nu har vi klivit in i v.19 och i fredags så var det dags för ultraljud. Bebisen mådde strålande. Hade alla organ där den skulle.
    Känns så skönt.
    Och vi fick veta att vi väntar en liten lillebror till vår fina prinsessa.

Hur går det för alla andra? vi var några fler som var gravida och skulle ha februari/mars va?

Jag är i v 15+2, längtar till RUL. Väntar barn till den 3 mars :)
  • jyns00
    jesssicahansen skrev 2016-09-13 11:34:56 följande:

15+5 idag ????

Åh va roligt då har vi nästan samma, v15+3 :D
Svar på tråden Syskon våren 2017