Anonym (Livia) skrev 2016-02-09 16:34:21 följande:
Låter som en typisk förälder som inte kan se att alla barn är olika. Och tror att allt handlar om är att de gjort rätt. Själv har jag 3 varav en i princip är född "uppfostrad", en glömmer ofta och behöver påminnas och trotsar en del och det beror inte på att vi bara uppfostrat en av dem (den tredje är bebis).
Mitt barn är världens snällaste unge, delar med sig hela tiden, hjälper andra och är "uppfostrad"
Men om man träffar honom när han har öroninflammation, inte ätit på 3 dagar och mår skit, ja då jävlar är han "ouppfostrad" som fan!
Det är jättelätt att döma andra utifrån och av ögonblick men det är omöjligt att säga om en unge är "uppfostrad" eller inte utifrån det
Alla på vårdcentralen tycker nog mitt barn är "ouppfostrad" och vi är slappa föräldrar som curlar
Medans förskolan tycker han är snällast och omtänksammast i gruppen och vi föräldrar är jätteduktiga som uppfostrat honom så bra ^^
Det tar lång tid att uppfostra ett barn och omöjligt att döma utifrån ögonblick och mycket beror på barnets grundpersonlighet