• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Jag har hållt på i sex dagar nu o ska ta sprutorna till söndag o då hoppad jag att det ser bra ut på måndag.Långa protokoll??

Totti90 skrev 2016-09-02 18:15:18 följande:

Hur många dagar har du tagit sprutorna? Har du långa protokollet ?

• VeronikaMary
    Sarah32 skrev 2016-09-03 21:34:23 följande:

Vad spännande!

Men åh vad spånannde för er,håller alla tummar o tår för att det kommer o gå bra för er ????Känns som det kan bli samma för mig kanske men får se hur det ser ut när jag ska tillbaka på måndag,förhoppningsvis så har dom växt till sig dom som var godkända,hade som dig en massa små men några stycken som var lite större.

Jag fick ta sprutor i 12 dagar, pga av få och små blåsor, men det blev 4 till slut, 2 ägg och ett befruktat som vilar i min mage nu:) Lycka till!

• VeronikaMary

Hej alla!Hur går det för er??I dag var jag på ultraljud på Sahlgrenska och fick reda på reda på att på fredag ska vi göra äggplock så spännande att det äntligen är dags men tyvärr så får vi vänta på att sätta in (ca två månader) men hoppas att det går fort ändå.Än så länge är man inte nervös men det kommer säkert på fredag om kag känner mig själv rätt ????

• VeronikaMary

Jag är tydligen lätt stimulerad så om dom sätter in ägg nu så kan det bli så att jag blir över stimulerad o det är inte bra så läkaren har beslutat att jag får vänta tills det har lugnat ner sig lite,känns lite som ett bakslag men vill juh inte att det ska bli över stimulering så får bara vänta ett tag.

Jadu skrev 2016-09-08 09:11:19 följande:

Varför måste ni vänta 2månader?

• VeronikaMary

Jag vet faktiskt inte än,har inte pratat med läkaren om det än men jag får säkert reda på det när det börjar o närma sig

Jadu skrev 2016-09-08 09:45:58 följande:

Vad tråkigt att behöva vänta, men 2 månader går fort.

Blir det ostimulerat vid insättning då?

• VeronikaMary

Tack det hoppas jag med,tycker det är så jobbigt att behöva vänta men förstår att det är det bästa.Hur går det för dig?

Jadu skrev 2016-09-08 10:36:13 följande:

Håller tummarna att dessa 2 månader går fort så ni får börja.

• VeronikaMary

Men åh fy vad jobbigt att behöva vänta ????Förhoppningsvis så går tiden ändå fort så du snart går komma i gång.

Ja det är skönt o ha allt hemma jag hämtade ut allt med en gång också så slipper men oroa sig.

Det kommer vara dyrt när man köper allt första gången men sen går hllgkonstandsskyddet på så dom sista två omgångarna jag tog ur kostade det inte nått alls ????

Jadu skrev 2016-09-08 11:11:19 följande:

Man vill ju gärna att allt händer nu.

Det står still, ska börja först vid okt mensen så ev äggplock är v 43.

Vart igår och beställde sprutorna då vårt apotek inte hade dem o köpte med mig vaginaltabl så vi har dem hemma.

Jadu skrev 2016-09-08 11:11:19 följande:

Man vill ju gärna att allt händer nu.

Det står still, ska börja först vid okt mensen så ev äggplock är v 43.

Vart igår och beställde sprutorna då vårt apotek inte hade dem o köpte med mig vaginaltabl så vi har dem hemma.

• VeronikaMary

Tack det känns bra att det är på dags i morgon men är verkligen super nervös redan men det kommer säkert gå bra,är lite nervös att få vara i operations rummet själv så sambon inte ville följa med men det går säkert bra.

Hur går det för dig?

Sarah32 skrev 2016-09-08 18:33:24 följande:

Vad härligt att det är dags snart! Jobbigt att behöva vänta i 2 mån, men det är klart att man vill att allt ska bli så bra som möjligt. Lycka till!

• VeronikaMary

Allt gick jätte bra var jätte nervös men när jag väl kom in o fick morfinet o kroppen så kände jag inte något o kommer faktiskt inte i håg visa saker som dom har sagt till mig som min sambo har åter berättat för mig efteråt ????????Dom plockade ut tjugo ägg som ska frysas.

Men åh vad kul med äggplock för dig kan tänka mig att du längtar tills på måndag ni då o ännu mer tills på onsdag ????Tack det hoppas vi med nu har jag fått order från läkaren att jag ska vila hela dagen och inte göra några aktiviteter så nu har jag med all rätt o köra lite med sambon ????

Totti90 skrev 2016-09-08 21:50:30 följande:

Åh vad spännande! Lycka till imorgon. Vet du hur många ägg ungefär du har? Var inne på ultraljud idag. Ska göra äggplock på måndag och förhoppningsvis embryoinsättning på onsdag.. Hoppas dina två månaders väntan går fort..

• VeronikaMary

Hej Alla!Är så himla besviken började först med provera o sedan med Letrozol inför ett kommande ägg insättning och gick på ultraljud på sjukhuset och då såg det inte alls bra o nu måste vi vänta tills nästa år för att göra en insättning o ska börja m

D
  • VeronikaMary

Börja med provera den 22/12 och en ny medicin efter den för att igen igen se om vi kan göra en insättning av början av bästa år,hade verklig hoppas på en insättning det här året men nu är det bara vänta o se vad som händer,ä ????????

• VeronikaMary

Hej Alla!Hur går det för er med era ivf utredningar?Hoppas att det

går bra ????Jag var på sjukhuset i går efter en omgång med Progynon

och gick positiva besked att allt såg toppen bra ut o nu är det bestämt

att jag ska ditt på Måndag den 23/1 och då blir det insättning av ägg,är så

otroligt glad o lycklig över att det äntligen ska bli av efter många omgångar

med evigt kämpande.Hoppas nu att detta går vägen ????????

• VeronikaMary

Det har varit en lång resa med ivf med allt som har o göra med det men i morgon ska vi äntligen sätta in ett embryo det känns helt underbart samtidigt så börjar jag bli nervös som bara den,har liksom inte fattat att det äntligen är våran tur efter allt som har varit så känna det så overkligt,men också så spännande ????????

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016