Ivf Sahlgrenska 2016
Allas IVF-resor är olika. För en del räcker det med ett försök så är resan gjord, andra kämpar vidare, byter riktning, tänker om, tycker att det hela går lätt, möter riktigt tuffa hinder....
Såg att nån skrev här ovan att äggplock tog 10 min och inte var så jobbigt - för mig var det riktigt tufft vissa stunder av det hela (även om lustgasen gjorde sitt jobb - jag tål inte morfin och dess kusiner så fick köra på lugnande och lustgas) och för mig tog det hela närmare 30 min....fick många äggblåsor som halvmognade och behövde tas de också...och visade symptom på överstimulering till återföringen - men fick tack och lov göra ett färskt försök ändå...menar inte att skrämmas eller hetsa upp någon/något - men allas resa till det där pluset är olika....oavsett så är jag säker på att en klarar av sitt äggplock....
Det är tur att IVF finns!
Knepiga kommentarer får en gott om från olika håll gällande att skaffa/inte skaffa/hur en skaffar barn och en lär sig på vägen att sålla. Helt rätt att du stod upp för dig själv @VeronikaMary!
Barnet vi har började att landa och få en trygg anknytning hos en fantastisk jourfamilj som gjorde mycket av startjobbet, sedan har vi fortsatt och har en fantastisk liten individ här nu. Dock en för stunden magsjuk sådan, tyvärr, började i dag. Typisk timing. Håller på med ÄL-tester nu och så snart jag får utslag är ju tanken att det blir återföring tre dagar senare....det här försöket kanske inte blir av utifrån helt andra omständigheter än de vi oroat oss för angående att vi bara har ett embryo kvar....