• Anonym (Ts)

Hur kommer det sig att någon väljer att bli tillsammans med någon med barn?

Jag tycker det verkar sjukt jobbigt med styvbarn. När jag var singel och nätdejtade sållade jag bort alla som hade barn, för att jag inte ville bilda familj med någon som redan hade barn och jag ville inte bli styvförälder. Träffade en man som kände likadant och vi är glada över vår kärnfamilj. Man läser ju ständigt om alla problem som uppstår med styvfamiljer.

Hur orkar man flytta ihop och leva med någon som har hemmavarande barn, varför vänder man inte om och går åt andra hållet redan efter första dejten?

• Svar på tråden Hur kommer det sig att någon väljer att bli tillsammans med någon med barn?
  • Anonym (Ts)
    mammamattefru skrev 2016-02-06 17:45:26 följande:
    Det låter kanske otroligt, men dom flesta människor kan tycka om barn även om det inte är ens egna.. :D
    Fast tycker om andras barn så mycket att man vill dela livet med dem?`Av alla tusentals trådar på temat styvfamilj på familjeliv att döma så verkar det sällan vara särskilt roligt.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (***) skrev 2016-02-06 18:39:48 följande:
    Om du skiljer dig, skulle du tycka det var OK att du fick leva ensam resten av livet för att ingen ville ha dig pga dina barn?

Som svar på din fråga: alla känner inte som du gör.
    Det är ju en väldigt skillnad på att bli tillsammans med någon när man har i princip vuxna barn, då är det ju inget konstigt att dela livet med någon som har barn. Men det jag menar är att bli tillsammans med någon som har små barn, i förskole- eller skolåldern.
Svar på tråden Hur kommer det sig att någon väljer att bli tillsammans med någon med barn?