Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

tänder

Man ska INTE borsta tänder på hundar. Geez.... Hundar ska ha rejäla märgben att tugga på. (Inte rullade tuggben). 

Hundar (i allmänhet) har fått sämre munhygien sen folk började borsta tänderna på dem.

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Aniiee
    guinevere skrev 2016-02-06 19:44:46 följande:
    Ja, geez, varför lyssna på veterinär eller utbildade människor när en kan lyssna på någon på familjeliv som enligt egen utsago är smartare än alla andra. Fuck vetenskap liksom!
    Ja, fuck dålig vetenskap, liksom..... Suck.
  • Aniiee
    Emmabo skrev 2016-02-06 21:18:00 följande:
    Mitt tips är att undvika det här rådet totalt.

Luktar hunden illa kan det kanske vara tandsten? Isånafall bör du få tänderna skrapade hos veterinär först och sen se till att borsta tänder/ge tuggben/märgben osv för att behålla en god tandhälsa.

Fick tyvärr söva och dra ut tolv tänder på min lilla hund (tog över henne, innan hade hon gått med smärta i flera år pga tänderna) pga av tandsten.

Här är en ganska bra sida för just tandborstning:www.stockholmsdjurklinik.se/tandborstning.htm
    Skarpa tandsten, helt ok, det gör man om och när det behövs. Man kan göra det själv. Ge tuggben. Borsta inte tänderna på hundarna. Snälla, låt bli. Jag vet inte hur många hundar jag har sett som fått sina tandkött förstörda av all tandborstning som snälla hundägare vill unna sina älskade små (stora) krabater "bättre munhälsa".

Men, visst. Undvik mitt råd. För all del. Det är inte jag som blir lidande.
Svar på tråden tänder