• malre

ivf 2016

13Juli skrev 2016-02-05 14:06:24 följande:

Spännande???? Vi har gjort en äggutplockning med ett 3 dagars tillbaka men med ett negativt resultat. 1 blastocyst i frysen som vi ska försöka med efter nästa ägglossning. ????

jag är i samma fas som dig. en misslyckad ET väntar på ägslossning för en FET
  • malre

Ja det är segt. Men vi är ff på vårt första ivf. Fick en tillbaka och en till frysen. Jag hoppas självklart på att det ska ta sig men jag är ändå inställd på att vi kan behöva göra fler Äp. Men en dag så kommer vi få vårt barn, det har jag inte gett upp hoppet om!

13Juli skrev 2016-02-05 19:16:59 följande:

Marle ? Då hoppas vi på att det går vägen! Vet inte hur många misslyckanden man orkar med ????

• malre

Vi är ofriviligt barnlös, har aldrig lyckats bli gravida på egen hand, därav anledningen till IVF

• malre
    ivf februari skrev 2016-02-12 07:59:37 följande:

Malre: har ni börjat med ivf än eller hur ser närmsta framtiden ut för dig?

Vi har gjort en ET som inte har tagit sig. Nästa vecka ska vi göra FET, hoppas hoppas den tar sig!
  • malre
    ivf februari skrev 2016-02-12 13:14:30 följande:

Malre: hoppas hoppas på denna gång. Hur känns det med sprutor innan ivf? Hur känns äggplockningen? När lämnar mannen sperma? Berätta gärna hur de går för dig nästa vecka

Vi kommer bara göra en insättning i naturlig cykel utan hormoner den här gången. Så det är som en vanlig gynn undersökning. Inga bekymmer där 

Men min IVF gick till så här;

började med gonal f dag tre på min mens. Jag svarade fint på den och hade äp efter 12-13 dagar från start (kommer inte ihåg exakt). Under spruttiden så var jag på två st UL där de kollade att äggen växte som de skulle.

Sprutorna var det inga bekymmer med. Det var en av dom som kändes lite, men absolut inget jobbigt!
    Äp var jag super nervös inför, men det gick hur bra som helst. De gav mycket smärtstillande och de fyllde på extra också under tiden då jag sa "aj aj" :) Spermaprovet lämnas samma dag som äp.
    Äggen befruktades fint och vi fick tillbaka en blastocyst och en till frysen också.

Förhoppningsvis tar det sig nu, men jag har inga problem med att göra om hela grejen. Mest brist på tålamod här, jag vill ju ha barn och inte vänta mer :)
Svar på tråden ivf 2016