Inlägg från: max140504 |Visa alla inlägg
  • max140504

Byta välling

Min son är snart 2 år, han har ätit nutramigen Lgg 2 sen han var ca 6 månader. Nu ska vi gå över till vanlig välling. Problemet är bara att han vägrar dricka vanlig välling. Han vägrar även äta gröt. Och han kommer inte till ro eller har svårt att sova om han inte får sin välling. Bvc vill inteskriva ut mer Nutramigen för det ger honom för lite näring och han är inte komjölksproteinallergiker längre heller.

Vet inte hur vi ska göra för att få i han välling eller gröt så han kan få god nattsömn. Stort behov av råd om någon mer har varit med om detta eller något liknande

• Svar på tråden Byta välling
  • max140504

[quote=76300474][quote-nick]hrewak skrev 2016-02-03 21:26:27 följande:[/quote-nick]

Ingen av mina barn har gillat ersättning. Gröt har väl gått något sånär.

Har du provat olika sorters gröt? Min minsting (1 år) äter mannagrynsgröt med lite kanel, mjölk och en liten klick äppelmos.

Annars ge det som han vill ha, macka/yoghurt. Är det just den varma drickan han vill åt så kanske prova varm mjölk?

[/quo te]

Vi har testat olika sorters gröt, men han ätr det inte längre sen vi slutade med mjölk fri gröt. Ska testa o ge honom mannagrynsgröt igen. Har testat med macka, men det är ytterst lite han äter av det.

• max140504
    Snövits skrev 2016-02-03 21:27:12 följande:

har ni provat byta lite i taget i flaskan.... så han vänjer sig vid vällingen gradvis.

Börja i början bara med några cl välling och öka efterhand i sakta fart.

Vi har testat o blanda nutramigen och vanlig välling, men det funkar inte. Ikväll hällde vi upp lite i en mugg, men det gick inte det heller.
  • max140504
    Minza83 skrev 2016-02-03 21:53:51 följande:

Ge honom vanlig ersättning annars då?

Han kan inte äta smörgås och yoghurt innan nattning istället då? Måste han äta gröt eller välling? :)

Det får han absolut, men om han bara hade velat ha de. Känns som vi testat allt möjligt, men inget funkar.
  • max140504
    Rosa Fluff skrev 2016-02-03 21:55:05 följande:

Vår son (mjölkallergisk) vägrade ersättning eller välling. Så när jag slutade amma fick vi blanda havreyoghurt med havremjölk och ge honom i flaska. Det funkade jättebra för oss.

Havreyoghurt o havremjölk, det har vi inte testat. Ska absolut testa det.
  • max140504
    Bertram skrev 2016-02-03 21:57:38 följande:

Ge riktig mat i stället? Skulle aldrig stoppa i mina ungar välling, finns ingenting nyttigt med det.

Han får självklart riktig mat.
Svar på tråden Byta välling