• Crippa69

RAW Food & Gröna smoothies

Jag har börjat ett nytt liv med massor av gröna smoothies och raw food i många forme och har aldrig mått bättre. Har precis skapat denna läckerhet som nog borde in i Guiness rekordbok som världens nyttigaste. Den är fullspaäckad med mineraler, klorofyll och antioxidanter. Tillsammans med egenskaperna i kokosvattnet fungerar detta nästan även som en blodtransfusion.

Är ni nyfikna på receptet så delar jag gärna med mig. Vill här bara berätta att jag äntligen hittat rätt i världen av hushållsapparater - jag använder mycket hårda ingredienser såsom råa rödbetor, morötter och grönkål så det behövs en mycket bra blender. De tre bästa på marknaden är definitivt Vitamix, Blendtec och Optimum.
    De tre är likvärdiga prestandamässigt men de två första är hutlöst dyra. Jag köpte en Optimum 9400 då denna är minst lika bra, eller bättre än, Vitamix 5200, men till ett mycket bättre pris. Denna köpte jag på Froothie Sveriges hemsida och jag är nu inne på att även köpa en Slow Juicer.

Vill här initiera denna tråd för att kanske kunna växla lite tips och råd från allt vad gäller utrustning till recept. 

• Svar på tråden RAW Food & Gröna smoothies
Svar på tråden RAW Food & Gröna smoothies