vem har rätt
Hej fl!
Är en kille på snart 16 år som varit i konflikt med morsan. Tror att jag mest skriver här för att bara få skriva av mig.
Men det hela började med att jag råkade väcka henne i lördags vid 8-9 och hon kom in på mitt rum och skrek åt mig, försökte rycka ifrån mig min mobil som jag höll fast vid, sen gav hon mig en örfil vilket jag tyckte var droppet så jag knuffade ut henne ur rummet och blockerade dörren. Mogen som jag var så för att "hämnas" så byte jag lösenord på vårt wifi så bara jag hade åtkomst till internet. Jag satt på rummet i 2 dagar utan mat och sen på måndag när hon börjar tidigt och jag sent så passar jag på att värma en fryst pizza och tar lite pengar (40-50 kr) som jag tycker att jag har rätt till då jag inte ätit mat på två dagar och drake vatten från handfatet. När skolan slutat gick jag till en liten affär i närheten och köpte nåt snabbt och litet och äta. När jag sen kom hem var hon oväntat nog också hemma och började knacka på dörren strax efter att jag blockerat den. Hon säger att hon vill prata men det vill inte jag så hon säger åt mig att jag får bo hemma hos min mormor ett tag (där jag befinner mig nu. Jag tycker inte att det var en dum idé som å jag packade min väska letade efter SL kortet utan framgång. Hon kommer fram till mig och frågar om jag försöker sno nått och jag säger att jag bara vill ha sl kortet. Då påstår hon att det inte är mer än rätt att jag ska betala för min eget kort fast jag bara har en hundralapp (har inte fått pengar på över ett halvår) och hon har tagit undan 5-6 tusen kronor jag fått av min pappa som bor i Algeriet. Eftersom att jag vägrade betala så tar jag hennes ryggsäck och jackor och letar igenom dem efter ett kort som jag inte hittar. I min ilska så kastar jag iväg hennes plånbok sen stoppar jag hennes nyklar i fickan och sen kommer hon och tar tillbaks sin väska och sina jackor och går hem igen. Jag följer efter och får reda på att hon ringt polisen. Min mormor som jag innan frågat om jag fick komma blev förvånad när jag sa att hon ringt polisen. De kommer aldrig och jag sätter mig på min säng och hon sätter sig bredvid. Mina syskon trodde att hon försökte be om förlåtelse men det kändes mer som att kon ville ha sitt internet tillbaka. Så jag sa nej. Mormor ringde och när jag lägger mobilen mot örat så flyger hon på mig och drar i min väska som om jag hade nåt som tillhörde henne däri. Eftersom att jag är starkare än henne får jag ett grepp om hennes hår och försöker tvinga henne att släppa vilket hon inte gör
Så håller vi på i ca 30 min jag håller om hennes hår och hon om min väska. Min syster ringer polisen och de kommer och pratar med mig. Polisen kör mig halveras hem till mormor och jag tar tåget resten av vägen.
Hon påstår också att jag har en psykisk störning som en kurator talat om för henne men en av poliserna sa att kurratorer inte har rätt att bekräfta en diagnos.