bonusbarn dagis, mammaledig.
Jag är i precis samma situation som du. Du måste inte ha bonusbarnet hemma när du är mammaledig för ditt biologiska.
Vi har mitt bonusbarn på dagis 4 dagar i veckan. Med varierande tider mellan 06,30-17,30.
Jag är i precis samma situation som du. Du måste inte ha bonusbarnet hemma när du är mammaledig för ditt biologiska.
Vi har mitt bonusbarn på dagis 4 dagar i veckan. Med varierande tider mellan 06,30-17,30.
Ditt bonusbarn måste inte vara hemma för att du är hemma och mammaledig. Om du inte är vårdnadshavare till pojken så har du inte något "obligatoriskt" (hitta inte rätt ord :/ ) ansvar för pojken, och han måste inte vara hemma eller hos dagmamma 15timmar/3dagar i veckan.
Så är det iallafall i vår kommun.
Jag mådde väldigt dåligt psykiskt och fysiskt under dom tre sista månaderna av graviditeten och då var bonusbarnet på förskola 4/5 dagar varje vecka. Både hon och jag mådde bättre av det. Då ringde iallafall sambon kommunen, han tror det var ansvarige över sektor och lärande. Men han minns inte, det var ca 7 månader sedan vi var i den situationen.
Hoppas det löser sig för dig :)