Inlägg från: Anonym (f.d. skelleftebo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (f.d. skelleftebo)

Flytta till Skellefteå?

Ziltoid skrev 2016-03-14 12:20:29 följande:
    Hej igen

Vi letar nu boende inne i stan.

Hur går snacket om Norrhammarskolan?
    Hej, roligt att ni flyttar norrut! Efter att ha rest runt en del i Sveriges inland och sett m å n g a  avfolkade bruksorter har jag börjat titta på min uppväxtstad med HELT nya ögon, den ter sig plötsligt jämförelsevis stor och levande, efter att tidigare ha uppfattat den som liten, död och inskränkt. Tror definitivt att ni kommer att bli väl emottagna om ni själva är beredda att bjuda till - föreställningen är att skelleftebor är svåra och umgås i slutna gäng, men jag tvivlar på att det egentligen är värre där än någon annanstans.

Jämfört med närliggande större städer (och säkerligen även Uppsala) får man mycket hus för pengarna, tänk på att områdena utanför stan inte ligger särskilt långt bort. Bergsbyn t ex, där finns mycket lite service men goda bussförbindelser och cykelavstånd (tycker jag, som bodde där som skolbarn och tonåring) till stan om man inte är rädd för att röra sig. 

På min tid upplevde jag dock utbudet som rätt begränsat, och om man hamnade i "fel" sammanhang kunde man känna sig rätt mycket som en utböling. Det var hockey, EFS eller musik (de två senare ofta i kombination) som gällde. Men jag vågar tro att även det har förändrats.

Hoppas att ni ska trivas i Skellefteå!
Svar på tråden Flytta till Skellefteå?