Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

Flytta till Skellefteå?

Ursviken och Skelleftehamn bör ni undvika. Anderstorp också förstås. Detaljer om stan kan jag inte uttala mig om ,men ni måste vara inställda på annat klimat, annat styre, andra sedvänjor än i Uppsala. Skellefteå växer medans de flesta andra orter tappar befolkning.

• Pimpinellan
    Ziltoid skrev 2016-02-01 16:34:06 följande:
    Hej Pimpinellan, och tack för svar.

Vad är felet med Ursviken, Skelleftehamn och Anderstorp?

Mvh

Anderstorp= Skellefteås Rinkeby, Rosengård, Bergsjön.

Skelleftehamn och Ursviken är väldigt små orter. Dels kommer chocken bli stor och dels är de liksom alla andra orter inom kommunen utom just Skellefteå självt lite glömda. Avbefolkat. Trista.
  • Pimpinellan
    Ziltoid skrev 2016-02-01 19:02:26 följande:
    Vi bor redan på liten ort strax utanför Uppsala, så själva storleken bekymrar oss inte, jag tänkte mest på de sociala och praktiska aspekterna.
    Men apropå Anderstorp, är det verkligen lika livat där som i storstädernas förorter?
    Bilbränder, upplopp, gängkriminalitet, skottlossningar mm?
    Nej, självklart inte lika illa, men ändå inget område man väljer frivilligt om det går undvika. Ska ni kika på lite ytterområden så kika på Medle, Myckle, Kåge-alla inom en mil från sta´n. Då pratar vi byar, men ändå nära. Bergsbyn, möjligen Varuträsk. Skråmträsk.
  • Pimpinellan
    mycketsaft skrev 2016-02-03 12:48:53 följande:
    Haha, alltså att jämföra a-torp med rinkeby mm är lite väl överdrivet... Den som bott i sådana orter skulle tycka att a-torp är hur lugnt som helst.
    Jag är ganska så säker på att TS vet att Ursviken och Ske-hamn inte är som Uppsala. Skellefteå är inte särskilt stort heller så jag vet faktiskt inte riktigt hur du tänkte där.
    Skellefteå är ju väldigt stort jämfört med Ursviken! Jämfört med många orter dessutom. Vi bor färre än 10 i min by. Och jag sa också att A-torp inte är exakt som Rinkeby, men jag har haft vänner som bott där och absolut inte trivts p.g.a stöket. Och vem minns inte mordet på tjejen de aldrig hittade?  Helst hade jag sagt i första inlägget att ts aldrig i sitt liv skulle flytta till Västerbotten ö.h.t för jag skulle hellre dö än flytta tillbaks. Jag försökte dock vara diplomatisk och säga några orter som inte är rena skräcken.
Svar på tråden Flytta till Skellefteå?