Så himla trött...
Hej
Äggplock är inte det trevligaste man kan göra, men absolut inte så farligt som jag trodde at det skulle bli.
Det känns lite, men de är väldigt duktiga på smärtstillande och man kan få lugnande också innan ifall man vill ha det.
Det hela börjar med att de tvättar slidan sedan får man lokalbedövning. Det kändes inte alls för min del. Jag låg där och väntade på sticket men det kom aldrig. Då sa läkaren att hon redan var klar.
Sedan kändes det ju som ett stick när de punkterade slidan för att ta sig upp till äggstocken. Jag sa till att jag hade ont en gång under själva plocket, de fyllde på snabbt med mera smärtstillande. Det hela var över på 10 minuter, då menar jag verkligen allt! Från det man går in tills man går ut. Däremmelan pratar man lite med läkare, embryologer och sköterska. All personal var väldigt duktiga och snälla.
Jag vet att det är individuellt hur ont man har och hur man upplever det hela. Men för min del så känns det helt OK att behöva göra om det. När den dagen kommer igen, så kommer jag säkert bli nervös och så, men nu vet jag vad som väntar och det är ok.
Jag ser det hela som en försmak på förlossning, för den kommer ju garanterat kännas :)
Lycka till och oroa dig inte, de kommer göra det bästa för dig!