Inlägg från: S c h n a |Visa alla inlägg
  • S c h n a

Oroar du dig?

Anonym (Trött på sverige) skrev 2016-02-01 08:11:26 följande:

Jag är kvinna och säger i från i varje sammanhang jag har möjlighet. Jag undrar varför ingen framstående inom feminismen reagerar, det är lite svårt för mig som småbarnsmamma att göra min röst hörd. Jag stör mig också på hycklandet bland SD:S anhängare och tar en debatt om rasism och kvinnohat men vem tar debatten om brotten och den ökade otryggheten för oss kvinnor?

Vilka framstående feminister tänker du på? Avlönade feminister, typ politiker? Som får betalt för att föra andras talan?

Eller tänker du på de oavlönade småbarnsmammorna.. vad heter de nu igen.. nej, nu är namnen som bortblåsta här.. har det på tungan.. du vet säkert, oavlönade småbarnsmammor som bloggar, skriver krönikor och hamnar i debattprogram i TV osv? Vet du vilka småbarnsmammor jag syftar på? Är det dessa du tänker på?
  • S c h n a

Som svar på TS, nej jag oroar mig inte mer nu än tidigare, men jag oroade mig ju en hel del innan med. Jag har ju redan vidtagit säkerhetsåtgärder sen länge och jag kan inte begränsa mig så mycket mer än jag redan gjort. Därför väljer jag att stänga av ytterligare oro, något annat vore handikappande.

Svar på tråden Oroar du dig?