Moderkaksprov
Går och väntar på moderkaksprov och är nervös... har läst allt från att det är fruktansvärt att göra till "bara lite obehagligt". Någon som gjort det? Sen blir ju förstås det värst att vänta på svaret och ett eventuellt avbrytande....
Går och väntar på moderkaksprov och är nervös... har läst allt från att det är fruktansvärt att göra till "bara lite obehagligt". Någon som gjort det? Sen blir ju förstås det värst att vänta på svaret och ett eventuellt avbrytande....
Tack, jag hoppas att du fick ett positivt svar.
Jag har gjort tre moderkaksprov. Det första gjorde superont! De råkade sticka i en nerv. Andra gången kändes det inte alls och tredje gången bara lite. Så det är ingen fara ??
Hej igen, vi fick ett positivt besked. Inga kromosomavvikelser!! Så trots vårt dåliga resultat på kuben, 1:2 för DS och 1:89 för de andra två, så var allt normalt. I fredags fick vi reda på att även den fullständiga analysen är normal :)
Har gjort moderkaksprov 4 ggr/4 graviditeter pga min ålder och det har känts lite obehagligt men inte smärtsamt. Alla 4 gångerna har jag fått positiva resultat. Lite öm efter, men då jag är rh- så får jag ju spruta efter och den har nästan känts mer!
Peca - vet du vad som gjorde att du fick så dåligt resultat? Ja fick oxå 1:2, fast på alla 3 trisomier. 7mm nackspalt o omgiven av vätskesvullnad så oddsen är ju redan åt helvete, men ändå..
Frögurka- Det var mina blodprov som drog ner resultatet. Hade 1,7 mm på nackspalten och ultraljudet såg bra ut i övrigt. Men förstår hur du känner, är fruktansvärt att få ett sådant besked och väntan på resultatet var oerhört jobbig.
Hoppet är det sista som överger en. Jag håller alla mina tummar för er!
Hej. Jag gjorde fvp förra veckan i onsdags o går o väntar på resultat. .. levt i totalt mörker i snart 4 veckor sen vi fick kub resultatet 1:11... är totalt livrädd. Vi hsr bestämt att avbryta om om vi får ett tråkigt besked ... bestämt namn utifall. .. vi vill ha sånt klart isf. .. gjorde snabbanalys och hoppas bara att det går fort o få svar nu....
Ja fick idag veta att de är en liten flicka me trisomi 18, ska avbryta.
Frögurka Åhh vad jobbigt. Stor kram från mig. .. ????jag fick besked igår förmiddag att fvp var bra. Inga kromosom avvikelser alls. Är fortfarande i chocktillstånd. Fick veta att vi ska få en flicka.
Frögurka - jättetråkigt. Precis det vi är rädda för när vi gör provet. Tänker på er. Kram.
Frögurka - jättetråkigt att höra. Så ledsen för er skull.. Stor kram
Ja fick idag veta att de är en liten flicka me trisomi 18, ska avbryta.
Hej. Jag gjorde fvp förra veckan i onsdags o går o väntar på resultat. .. levt i totalt mörker i snart 4 veckor sen vi fick kub resultatet 1:11... är totalt livrädd. Vi hsr bestämt att avbryta om om vi får ett tråkigt besked ... bestämt namn utifall. .. vi vill ha sånt klart isf. .. gjorde snabbanalys och hoppas bara att det går fort o få svar nu....