Hatar min bonus
mamaleona skrev 2016-01-31 08:52:11 följande:
Anonym (I) skrev 2016-01-30 13:45:20 följande:Allting verkar ha gått väldigt fort. Inom nio månader har du lämnat din hemstad (din trygghet, dina nära och kära), blvit sambo och bonusmamma, tagit på dig en massa föräldraansvar (t.ex. att du hämtar och lämnar bonusdottern), och dessutom får man reda på, i slutet av din trådstart, att ni försöker skaffa barn tillsammans.
Är det inte dags att sakta ner nu?
INNAN och mannen skaffar barn, varför löser ni inte situationen med bonusdottern? Det här är ju uppenbarligen inte en situation som fungerar annars hade du inte flytt till stallet eller skrivit här. Situationen fungerar inte - lös den.
Bra text (ursäkta de kommer x 3, pga datorn). Inte läst alla inlägg här men reagerade STARKT på just detta hur fort ni går framåt. Levt nyfamiljsliv över 15 år, ena mannens barn var just 7år då vi träffades o det är en JOBBIG ålder att börja bli bonusmamma. Tar ÅR innan det lugnar sig - OM ni gör det på rätt sätt sas. På nio månader har dottern här alltså fått acceptera att hennes pappa har en ny (kanske deras separation då var färsk vilket även det var ett trauma för henne som hon kanske inte bearbetat klart). Att du sedan även hunnit flytta in är STORT. En nyfamilj fungerar inte om man inte går framåt i barnens takt o ger dom TID o åter TID att acceptera situationen. DET kan jag lova dig, det nya raserar inom ngr år om grunden blir dålig. Vilket den blir om man skyndar för snabbt. Innan vi började umgås med barnen i släptåg (vi hade totalt fem barn) tog det nästan ett år, innan dess sågs vi bara då vi inte hade barnen. Innan vi kunde flytta ihop (pga alla barn skulle känna sig ok i saken) hade det gått ytterligare ett år o innan vår gemensamma dotter föddes hade det tagit FEM ÅR. Jepp. Tro det eller ej, men jag hade läst på massor, om allt, innan. Så länge tog det innan alla hade hittat sin plats i vår nya familj. Men sedan blev det BRA. Minstingen blev allas ögonsten o är det ännu fast hon är 12 år idag, Backa, skynda långsamt om ni verkligen vill få det där att lyckas. Idag har alltför många alltför bråttom tyvärr o så splittras nyfamiljen inom ngr år. Gå framåt på barnens villkor, för dem är det stort trauma att föräldrarna separerar, att nån ny kommer in i bilden o den nya flyttar in. Tror inte många vuxna inser det. Dom tänker för mycket på sig själva. Tänk efter nu, och som sagt - backa vb.
Bra skrivet!
Även jag reagerar över brådskan. Jag får alltid känslan av att det är extremt desperata människor som gör såhär?
Såna som har svårt att hitta någon som vill ha dom och när dom väl gör det så ska ALLT göras omedelbart innan någon av dem hinner ångra sig.
Mitt råd till ts, flytta isär och lev som särbos tills du och dottern funkar ihop. Gör ni inte det efter en tid till så är detta inte rätt för någon av er!
Lycka till!