• Mimmla

Hatar min bonus

Ja, flytta ut TS. Barn har rätt till två frånskilda föräldrar som tassar på tå för dem och låter dem diktera villkoren och köra med alla vuxna i sin närhet! Då, och endast DÅ känner de sig ÄÄÄLSKADE! Barn ska alltid vara nummer ETT. Pratar de så håller man käften och vill de ha ens säng så flyttar man ner på golvet. ????

Den här tjejen testar er så att det visslar om det! Hon är i en jobbig ålder och hon SÖKER och BEHÖVER gränser! Sätt ner foten. Säg nej. Ansträng dig inte så förbaskat mycket. Du måste INTE älska din bonus och hon måste inte älska dig. Hon är förmodligen väldigt osäker därför att ni vuxna är otydliga mot henne. Hon hävdar att hennes rum är hennes och att resten av lägenheten är pappas. När en 7-åring säger så, så är det inte så mycket ett påstående utan mer än fråga. Pappa kan lugnt och tydligt säga "nej du gumman lilla, så där är det inte. Den här lägenheten är allas. Ditt rum är ditt och vårt rum är vårt men resten delar vi på. Jag är lite trött på uttrycket "sätta gränser", men här är det helt klart applicerbart. En 7-åring vet inte så mycket om livet och behöver få veta vad som gäller och hur det fungerar.

Försök att slappna av i din relation till bonus så ska du se att det kommer att bli bättre!

Svar på tråden Hatar min bonus