Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Min hemlighet :(

Jag är en tjej på 30 år som har problem med alkohol.
    Det är ingen som vet om det här. Jag har tagit mig ur det förr, men nu börjar jag hamna i skiten igen.
    Jag har jobb och jag tränar. Är inte singel men bor ensam.
    Jag vill dricka alkohol hela tiden. Nu har jag tom börjat dricka på luncherna, sedan tar jag ett tuggummi och hoppas att ingen märker någonting.
    Igår blev jag full, ensam. Hittar på ursäkter för att inte träffa min PV för att kunna dricka. Har ångest idag och har stängt av mobilen. Usch.
    Jag måste verkligen sluta dricka. Jag tänker hela tiden "bara idag, sen aldrig mer" :( 

Hjälp

• Svar på tråden Min hemlighet :(
  • Anonym (Ts)

PV är pojkvän.

Ja, det värsta är ju den otroliga skammen. Att söka hjälp är att berätta att jag har dessa problem. Ingen vet. Jag behöver ta mig ur det själv. Nu är det en hemlighet om mig själv som jag bär på, men ska jag börja söka hjälp utan att berätta det för folk så kommer det leda till lögner. 
    Jag kan inte berätta. Min pojkvän hatar alkohol och han har verkligen ingen aning om det här. Brukar dricka med en tjejkompis ibland, men hon vet inte att jag dricker utan henne. 

• Anonym (Ts)
    nuharjagbytt skrev 2016-01-30 10:29:25 följande:

Vänd på det:

"Jag får dricka men inte idag" sen fortsätter du så varje dag.

Ja, jag har hört om den tidigare och försökt, men det är ju bara ord. Om jag får dricka så varför inte idag? Det går inte att lura sig så. Jag måste förbjuda mig själv.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (A) skrev 2016-01-30 10:40:22 följande:

Finns det någon i din närhet som du litar på? Som du kan berätta, eller hinta för om du inte vågar säga det rakt ut? Kan du på något sätt visa för personen så att hen frågar dig om det? Personligen kan jag tycka att det är lättare ibland, istället för att behöva ta det stora steget och säga "Hej vän, jag har problem med alkohol, hjälp mig" så kan hen fråga dig "Har du problem med alkohol? Kan jag hjälpa dig?". Litar du på din pojkvän? Kan du lämna hintar till honom? Du behöver såklart hjälp, men det kan vara jävligt svårt att ta sig ifrån det på egen hand.  Det är alltid okej att ta hjälp, det kan vara så svårt att ta sig ur det själv..

Nej, jag har faktiskt ingen jag kan berätta för. Inga föräldrar, inte så många vänner. (självvalt) Och nej jag litar inte på min pojkvän. Han kommer att lämna mig för det. Det var inte tjejen han blev tillsammans med. Tjejen han blev tillsammans med röker inte, dricker inte, äter hälsosamt och tränar. Jag måste bli hon igen. 
    Jag klarar inte av att visa mig svag för någon. Har alltid vart självständig och klarat allt. Tänker att det kanske hjälper att bara erkänna det såhär på ett forum. Att det ska få mig att vakna och sluta dricka. 
    INGEN skulle tro det här om mig.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2016-01-31 09:08:43 följande:

Du måste söka hjälp innan du når din botten eller så måste du nå din botten innan du söker hjälp. 

Själv var jag tvungen att nå min botten, förlorade barn, pojkvän, arbete & lägenhet. DÅ sökte jag hjälp, & jag fick komma till ett behandlingshem redan samma dag. Idag har jag varit nykter i 15 år! 

Jag drack aldrig igår. Jag struntade i att gå till systemet på dagen och låg hemma istället. På kvällen ångrade jag mig men det fanns inget att göra då. Vaknade glad idag. Idag är det Söndag och jag ska fan klara det här nu. 
    Ingen alkohol och ingen rökning. 
    Jag vill hamna där då jag kan dricka ibland och känna mig nöjd. Jag var där för 1 år sedan... 
Svar på tråden Min hemlighet :(