Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Min hemlighet :(

Finns det någon i din närhet som du litar på? Som du kan berätta, eller hinta för om du inte vågar säga det rakt ut? Kan du på något sätt visa för personen så att hen frågar dig om det? Personligen kan jag tycka att det är lättare ibland, istället för att behöva ta det stora steget och säga "Hej vän, jag har problem med alkohol, hjälp mig" så kan hen fråga dig "Har du problem med alkohol? Kan jag hjälpa dig?". Litar du på din pojkvän? Kan du lämna hintar till honom? Du behöver såklart hjälp, men det kan vara jävligt svårt att ta sig ifrån det på egen hand.  Det är alltid okej att ta hjälp, det kan vara så svårt att ta sig ur det själv..

• Anonym (A)

Okej. Då är det att ta hjälp av någon utomstående. Problemet försvinner inte av sig själv. Varför vill du vara med någon som inte känner ditt riktiga jag? Är det för din skull eller för hans skull som du är den hälsosamma kvinnan som du beskrev ovan? Är det för hans skull så kan ju det vara en morot för att avhålla sig från det men i slutändan är det för din skull som en riktig förändring kan ske. Och det är oerhört svårt att på lång sikt göra något som man inte själv tror på.

Svar på tråden Min hemlighet :(