• mli01

6 missfall

6 missfall på rad .

Progesteron någon som provat det med resultat?

• Svar på tråden 6 missfall
  • mammasusan

Jag hade 18 tidiga mf innan första via magen kom. Sedan har jag haft ytterligare 6st mf & är gravid igen, förvisso tidigt ännu men det känns som att det går bra den här gången.

Kontakta Dr Ludmila Ondrasek i Sundsvall det vr tack vare henne vi fick behålla en graviditet. Mina mf berodde visst på sköra slemhinnor så äggen inte kunde fästa ordentligt & det resulterade i tidiga mf. Fick en dunderkur penecillin & efterbehandling, sedan ännu ett mf innan första via magen kom.

A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Bf 22/6-17
  • mli01
    mammasusan skrev 2016-10-27 13:15:08 följande:

Jag hade 18 tidiga mf innan första via magen kom. Sedan har jag haft ytterligare 6st mf & är gravid igen, förvisso tidigt ännu men det känns som att det går bra den här gången.

Kontakta Dr Ludmila Ondrasek i Sundsvall det vr tack vare henne vi fick behålla en graviditet. Mina mf berodde visst på sköra slemhinnor så äggen inte kunde fästa ordentligt & det resulterade i tidiga mf. Fick en dunderkur penecillin & efterbehandling, sedan ännu ett mf innan första via magen kom.

Kan man se om man har sköra slemhinnor?
  • mammasusan
    mli01 skrev 2016-10-27 18:08:09 följande:

Kan man se om man har sköra slemhinnor?

Ja vid en bakterieodling, men det görs ej i landstiget
  • mli01
    mammasusan skrev 2016-10-27 18:48:31 följande:
    Ja vid en bakterieodling, men det görs ej i landstiget
    Okej ska kolla upp de på lördag nör jag ska till en privat klinik
  • stocktown85
    mli01 skrev 2016-10-27 22:18:33 följande:
    Okej ska kolla upp de på lördag nör jag ska till en privat klinik
    Hej mli01! Såg att du skulle till fertilitetsplus på lördag. Jag har fått tid nästa tis och tänkte kolla med dig om du har lust att skriva om ditt besök efter lördagen så man vet vad man har att vänta sig :)?

Lycka till!!
  • mli01
    stocktown85 skrev 2016-10-28 13:28:09 följande:
    Hej mli01! Såg att du skulle till fertilitetsplus på lördag. Jag har fått tid nästa tis och tänkte kolla med dig om du har lust att skriva om ditt besök efter lördagen så man vet vad man har att vänta sig :)?

Lycka till!!
    Absolut kan jag göra de :)..

Har du samma problem att du får mycket missfall ?
  • stocktown85
    mli01 skrev 2016-10-28 13:55:40 följande:
    Absolut kan jag göra de :)..

Har du samma problem att du får mycket missfall ?
    Hittills har vi fått 3 missfall (sedan maj i år)
    och jag vill inte uppleva fler så därför söker vi hjälp redan nu. Vi har redan en dotter och därför vill inte vården riktigt ta i detta utan säger att det är normalt. Det kan det ju förvisso vara men magkänslan säger något annat. Hur ser er historia ut? Om du vill och orkar berätta vill säga.

Vad jag förstår det som så är kvinnan man ska träffa barnmorska, blir man då remitterad vidare till en läkare om proverna visar på nått avvikande eller görs allt via kliniken?
    (Du kanske är lika novis som mig ;))

Hoppas ert besök på lördag blir givande!
  • mli01
    stocktown85 skrev 2016-10-28 15:21:19 följande:
    Hittills har vi fått 3 missfall (sedan maj i år)
    och jag vill inte uppleva fler så därför söker vi hjälp redan nu. Vi har redan en dotter och därför vill inte vården riktigt ta i detta utan säger att det är normalt. Det kan det ju förvisso vara men magkänslan säger något annat. Hur ser er historia ut? Om du vill och orkar berätta vill säga.

Vad jag förstår det som så är kvinnan man ska träffa barnmorska, blir man då remitterad vidare till en läkare om proverna visar på nått avvikande eller görs allt via kliniken?
    (Du kanske är lika novis som mig ;))

Hoppas ert besök på lördag blir givande!
    Hej okej ja de är jobbigt med missfall.

Vi har en dotter som blir 6år i januari . Efter henne har vi fått 8 missfall . Sjukhuset säger att de är otur , och att de finns inget å göra .

Som jag fattat så kan de skriva ut andra saker än sjukvården . Som kan hjälpa om de är immunförsvaret de är fel på.
    Vi har gjort en utredning på fertilitets mottagningen men de visar inget fel..
  • sickan88

Ts - har du kollat din blodgrupp? Om du tillhör blodgrupp 0 är rh negativ (0-) kan din kropp ha skapat antikroppar efter din första graviditet mot de andra blodgrupperna. De kan då bli svårt att bli gravid på nytt med någon som inte hör till samma blodgrupp.

Om du har den här blodgruppen och det går att påvisa att du har antikroppar av den här typen i ditt blod borde du kunna kräva att du blir kortisonbehandlad här i Sverige.

Läs mer här: m.acog.org/Patients/FAQs/The-Rh-Factor-How-It-Can-Affect-Your-Pregnancy

• mli01
    sickan88 skrev 2016-10-28 18:16:32 följande:

Ts - har du kollat din blodgrupp? Om du tillhör blodgrupp 0 är rh negativ (0-) kan din kropp ha skapat antikroppar efter din första graviditet mot de andra blodgrupperna. De kan då bli svårt att bli gravid på nytt med någon som inte hör till samma blodgrupp.

Om du har den här blodgruppen och det går att påvisa att du har antikroppar av den här typen i ditt blod borde du kunna kräva att du blir kortisonbehandlad här i Sverige.

Läs mer här: m.acog.org/Patients/FAQs/The-Rh-Factor-How-It-Can-Affect-Your-Pregnancy

Ska kolla upp min blodgrupp .. Men blir man gravid då? Tänkte om de är svårt är bli gravid? Eller om man får missfall?
Svar på tråden 6 missfall