Inlägg från: lagge2 |Visa alla inlägg
  • lagge2

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

KillBill skrev 2016-02-20 21:49:47 följande:
    Ursäkta, jag blandade ihop fartyget med ett annat. Detta fartyg har inte gått i trafik mellan Sverige ovh Finland.

När fartyg görs om till flytande hotell är det vanligt att dessa hyrs av industriföretag för att användas som personalbostäder vid större revisioner. I Sverige händer det exempelvis att kärnkrafts- eller pappersindustrin hyr in fartig vid större driftsstopp/renoveringar . Det är inte min uppfattning att detta är frågan om lyxboende.

corporate.vattenfall.se/press-och-media/nyheter/import-nyheter/flytande-hotell-anlopte-ringhals1/
    Är det inte du som brukar skriva OT....

Varför skriver du om en båt i en tråd om utvisning ?
    Fick du för dig att båten skulle användas till att utvisa människor - så fel du har !

Snacka om att kasta sten i glashus....hihi
  • lagge2

Kan detta vara anledningen till att även miljöpartiet förstår att svensk flyktingpolitik har varit en total katastrof ?

Sverige är ett skräckexempel....jo, tack vi vet det !

"Sverige används av brittiska tabloider som ett skräckexempel i frågan om asylmottagande. Larmet kom från den svenska ambassaden i London till UD i Stockholm inför statsminister Stefan Löfvens besök i Storbritannien i februari. Det skriver DN som tagit del av en rapport som skrivits av ministerrådet Ulrika Funered och godkänts av ambassadören Nicola Clase.
    ?Tabloiden Daily Mail har inlett en regelrätt kampanj mot svensk migrationspolitik?, står det bland annat i rapporten."

omni.se/topic/108f31db-5966-4f0f-9d04-c87c1fa7d7a8/jzBz[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]

• lagge2
    KillBill skrev 2016-02-27 09:10:03 följande:

Jo jag vet att den klassiskt liberala idén bygger på att staten och alla sociala skyddsnät i princip ska avskaffas men spelar det någon roll? De människor som är på flykt från krig eller förföljelse i Afghanistan, Irak, Syrien och Nordafrika flyr från länder som i princip saknar sociala skyddsnät. Dessa människor flyr för att rädda livhanken och inte för att kunna lyfta en massa bidrag.

Det finns just nu ca  50 miljoner människor som flyr från krig eller förföljelse och om Sverige helt skulle avreglera invandringen och helt öppna gränsen samtidigt som alla andra länder stänger sina gränser så är sannolikheten stor för att de flesta av de 50 miljoner flyktingarna skulle fly till Sverige (även om Sverige hade avskaffat alla bidrag).

Därför skulle det vara en intressant att debattera om det är Miljöpartiet eller Liberala partiet som har den mest verklighetsfrämmande invandringspolitiken idag.

Glöm inte vad EU själva har sagt....minst 60 % är ekonomiska emigranter.
    Lågutbildade som vill ta del av Sveriges välfärd !
  • lagge2

I Aftonbladet igår skrev Lena Melin att 20 % av svenskarna tycker "invandringsvänliga" partier har bästa flyktingpolitiken.

Det hon glömde att nämna är ju alltså att 80 % vill ha en hårdare flyktingpolitik.

Dessutom var detta ju i Aftonbladets egna undersökning och jämför detta exempelvis med en undersökning (med 15 000 svarande) på Aftonbladet där 95 % tyckte flyktingpolitiken varit naiv.

Jag tror de flesta svenskar läser någon dagstidning, ser på nyheter eller besöker badhus ibland. Så att 95 % har insett vilka problem "utmaning" som Sverige står för är nog snarare i underkant.

• lagge2
    KillBill skrev 2016-02-27 10:24:41 följande:
    Nu är det emellerit fler kvinnor och barn än män som flyr till Europa. Varför vill du stänga gränserna för kvinnor och barn?

blog.unicef.se/2016/02/03/allt-fler-barn-och-kvinnor-soker-skydd-i-europa/
    Fast nu skriver du ju vilka som flyr över medelhavet.

Bla Kanada (och fler länder talar ju om att införa detta) välkomnar inte ensamkommande män.

Jag har inte hört talas om många tjejer från Afghanistan....nu brukar ju jag få ta fram länkar till dig, men du kanske har en sådan.

Till Sverige har nästan bara män kommit - glöm inte det.

En privat fråga till dig : Är du anställd av V eller MP för att sprida vänsterpropagande ?
    Har märkt att du verkar tillbringa hela ditt liv i detta Forum.
    Är du någonsin ute i samhället och får lite riktig input om hur flyktingpolitiken påverkar landet ?
    Gör det - det är nyttigt att inte bara sitta vid en dataskärm och tycka till.
  • lagge2
    KillBill skrev 2016-02-27 10:47:06 följande:

När det gäller flyktingmottagande så är det fånigt att jämföra Canada med länder i Europa. Länder i Europa är i enlighet med FNs flyktingkonvention skyldiga att pröva asylansökningar från de flyktingar som tar sig fram till ett lands gräns. En flykting från Afghanistan, Irak, Syrien och Nordafrika måste flyga för att ta sig till Canada och eftersom flyktingen måste ha tillstånd att ta sig till Canada  så kan Canada välja vilka flyktingar som man vill ta emot.

Och du tycker att alla EU-länder följer alla konventioner och avtal ?
    Det tycker jag var fånigt skrivet.

Du verkar ju tro att emigranterna hamnar i det land där det är smidigast att ta sig.
    Då borde nog inte så många från afghanistan hamnat i Sverige. Det finns ett antal länder som ligger mellan Afghanistan och Sverige (därav flera EU-länder)
    Naiv ?
  • lagge2
    KillBill skrev 2016-02-27 10:54:31 följande:
    Det är nog tydligt för de flesta på FL vem det är som sprider propaganda:
    Jag är inte inne på forumet 24/7.....men nu har jag skrivit av mig en stund.
    Viktigt att inte bara vänstern får sina inlägg publicerade här.

Har annat att göra än att hela tiden sitta och bevaka ett forum - har du ?

Det är ändå skönt att se att de flesta politiker, journalister och människor har börjat vakna.

Vem gillar den utvecklingen av samhället som skett på senare år - INTE MÅNGA
  • lagge2
    KillBill skrev 2016-02-27 11:02:15 följande:
    Jag är definitivt inte inne på FL tiden. Du däremot verkar mest göra upphåll när du blir avstängd.
    Du är inte här hela tiden ?
    Jag tror aldrig jag skrivit ett inlägg som du inte kommenterat inom en timme.

Tur att media har börjat acceptera att folk får skriva om invandringspolitik och problem. Som du vet så vågade ju varken polis eller media yttra sanningen tidigare.
    Då hade du och vänstermedia monopol och vi vet ju alla hur flyktingpolitiken blev då.

Du som inte trodde på att emigranterna var lågutbildade, läste du artikeln om utbildningsnivån på emigranterna som kommit till Danmark.

Det känns som att gång på gång visar verkligheten att du har fel !
  • lagge2
    SmalaSara skrev 2016-02-27 13:04:37 följande:
    Källan är sannolikt Frans Timmerman. Var han har fått uppgiften ifrån vet jag inte. Men det skulle vara intressant att höra honom btw källa:

www.di.se/artiklar/2016/1/28/ekonomiska-skal-dominerar-asylansokningar-i-eu/

Problemet är väl det som trådstarten handlar om? Att när de ekonomiska migranterna väl kommit in i EU så blir de kvar. Vi klarar inte att avhysa de som får avslag.
    Precis !

Och jag vill passa på att påminna om att vi inte ens utvisar personer som gör sig skyldiga till brutala gruppvåldtäkter.

Politiken är totalt GALEN !
  • lagge2
    SmalaSara skrev 2016-02-27 12:40:28 följande:
    Tycker inte du att DN/ipsos från september är missvisande? Det var ju en tillfällig topp för att ta emot fler flyktingar som sen sjönk som en sten...

Vi diskuterade väl Esaiassons debattartikel? Den jhandlar ju om attityder över lång tid. Varför drar du in extrema siffror från september 2015? En kort period då hela Sverige engagerade sig inflyktingkrisen. Något som gick snabbt över:

www.dn.se/nyheter/sverige/mer-an-halften-av-svenskarna-vill-ta-emot-farre-asylsokande-1/
    Jag ska inte nämna skribenten vid namn....men en viss person här på forumet är en mästare på att hitta konstiga tabell som påstår att svenska folket vill ha mer emigranter till Sverige.

Det finns nu tre stora partier enligt opinionsundersökningar :

Moderaterna är ju nu största partiet i Sverige och deras flyktingpolitik nu är ju ganska välkänd för de flesta av oss. 

Socialdemokraterna har ju själva sagt att de varit navia i sin flyktingpolitik
    (synd att de inte begrepp det tidigare  - men bättre än att fortsätta vara navi)

SD vill definitivt begränsa invandring

Miljöpartiet är väl nästan utan väljare nuförtiden - och inte lär det bero på just miljöfrågan !
  • lagge2
    KillBill skrev 2016-02-27 11:31:48 följande:
    Jag är inte förvånad över att du fått för dig att jag alltid lurpassar på FL i jakt på att kommentera något av dina inlägg. Detta var förväntat och stämmer väl överens med andra vanföreställningar som du ger utryck för här på FL.
    OT - nu är du där igen =)

Det finns nu tre stora partier enligt opinionsundersökningar :

Moderaterna är ju nu största partiet i Sverige och deras flyktingpolitik nu är ju ganska välkänd för de flesta av oss. 

Socialdemokraterna har ju själva sagt att de varit navia i sin flyktingpolitik
    (synd att de inte begrepp det tidigare  - men bättre än att fortsätta vara navi)

SD vill definitivt begränsa invandring

Miljöpartiet är väl nästan utan väljare nuförtiden - och inte lär det bero på just miljöfrågan ! 
Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande