Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

gretzky skrev 2016-02-07 20:16:27 följande:
    Det spelar ingen roll om du så skriver 1000 tals inlägg här på Familjelägg och lägger all din tid på detta forum. (känns som du inte har något annat liv)

Läs den utmärkta artikeln idag i Aftonbladet och kolla röstningen under artikeln.

95 % !!!

www.aftonbladet.se/debatt/article22198632.ab

För mig spelar det ingen roll om du kallar 95 % av svenska folket för SD.
    Moderaterna och Kd och (bättre sent än aldrig) S, har ju nu tagit SD politiken.
    Så visst klumpar du ihop alla partier med SD polik så blir det nog 95 %
    Det är innehållet i politiken som är det viktiga, glöm inte det.

95 %

=)
    Ja, det är något som ofta påpekas från åkessonare.

Jag tror att detta kan förklaras utifrån att många åkessonare har grava läs- och skrivsvårigheter. Detta innebär då dels att de använder argument av personlig karaktär och dels utgår från sina egna personliga erfarenheter.

Inte tar det lång stund för en icke-sverigedemokrat att skriva ett inlägg på F.

Det förstår du väl om du tänker efter ordentligtSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    gretzky skrev 2016-02-07 20:31:06 följande:
    Den där texten begrepp nog ingen överhuvudtaget.
    Sitter du måhända och dricker vin med någon fd vänsterledare ?

Politiken är det viktiga och alla "lånar" ju från SD, måste vara jobbigt för dig !

Har du läst artikeln i Aftonbladet, 95 %....kommentarer på det =)
    Hm, ser du sådana syner.

Många åkessonare brukar få för sig att dem de debatterar med dricker vin eller annat.

Nej, jag har inte läst debattartikeln. Var det inte den där mannen som ansåg att det är Västeuropas fel att Ryssland annekterade Krim som har skrivit den.

Jag tycker att Ryssland utvecklas i en mycket obehaglig riktning och har inget större intresse av att ta del av putinisters påståenden.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-02-09 09:31:04 följande:
    Signalpolitik utåt skall bedrivas mer som danska regeringen gjorde. Klart och tydligt på plats säga att: "Det är fullt. Ta er någon annanstans"

Tramset om mass-deportationer uppfattas mer av svenskar än av afrikaner i Libyen.
    Nja, skrikhögerns ständiga gnäll om att övriga partier ska anamma SD:s politik och stänga gränserna för asylsökande är och förblir en högljudd önskedröm.

Enligt Migrationsverket har antalet asylsökande minskat kraftigt 2016, så regeringens signaler och åtgärder har redan fått effekt medan skrikhögerns ständiga gnäll möjligen möjligen kan vara tinnitusframkallande men någon effekt på Sveriges invandringspolitik kommer det inte att fåSkrattande
  • FDFMGA
    nattuv skrev 2016-02-09 10:46:03 följande:
    Ditt hat fördunklar dina sinnen. Du kan försöka lura dig själv hur mycket du vill men det vi fick med S+MP var en politik som tidigare beskylldes för att vara rasistisk och som när det gäller invandring/flyktingar är SD politik. Dessutom införde de en SD politik på invandrings/flyktingområdet (minus biten om att hjälpa på plats) utan någon egentlig debatt. Helt plötsligt godtar alla (inklusive du som det verkar) det som tidigare var helt omöjligt som om det var den naturligaste sak i värden.

Tänk att Åkessonklanen alltid ska mässa om hat.

Du kan inte veta vad enskilda debattörer på FL hatar eller inte. Överhuvudtaget är det trist att ni åkessonare ständigt tar på offerblöjan, bildligt talat.
    .

Nihkas påstående verkar väl rimligt. Inget annat parti vill samarbeta med SD

Har du en annan uppfattning kan du väl i stället berätta vilket parti som förespråkar samarbete med SD
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-02-09 16:33:06 följande:
    Javisst, alla som inte dansar efter SD-pipan är "hatare". Glöm politiska preferenser. Om du inte anammar just SD vekar suspekt många SDare tycka att det är något fel, medan andra i mycket högre utsträckning tycker det är helt OK att välja och välja bort efter övertygelse. Skål för demokratin!Skål
    Ja, beteendet är märkligt och i och med att det är så frekvent bland SD-anhängare kan man ju anta att det är en del av SD-subkulturen.

Under de senaste dagarna hat jag fått reda på att jag är arbetslös, alkoholiserad och intagen för psykiatrisk tvångsvård av vad jag uppfattar som tre sinsemellan oberoende SD-aktivister.

Jag har aldrig gjort det - men någon gång ska jag ställa en motfråga när någon påstår att jag är full.

Vad dricker ni egentligen inom klanen?

Svaret är ju givet: Sekt, enbart sektSkrattande
  • FDFMGA
    JTA skrev 2016-02-10 13:12:21 följande:
    Så hade vi då en skapligt relevant diskussion om hur det skall gå till att lösa landets situation (om det ens går). Argument framfördes från olika sidor och stöttes och blöttes. Överens var vi förstås inte, det är ju en diskussions natur, men även jag insåg poänger i "motståndarens" resonemang. Kort och gott: En bra diskussion. Men sedan...

Sedan kom nihka.

Och då blir det som vanligt. SD, SD, SD. Vad SD-are gör, vad SD-are sagt, vad SD-are är. Och att det minsann är viktigt att diskutera den exakta innebörden av ett enda ord, vars betydelse har marginell eller ingen betydelse för diskussionen. Eller att ordet minsann har använts av högerextremister och därför säger mycket mer om den som använder ordet än dennes argument. Och sedan kommer FDFMGA och håller med. Och måste berätta vad han kallats i någon annan tråd. Av en SD-are, så klart. SD, SD, SD.

Snälla, gör er själva och alla andra en tjänst och FÖRSÖK ÅTMINSTONE.
    Du ser inte din roll i det hela. 

Ja, jag håller med dig, det fanns ett ögonblick av dialog mellan dig om mig när vi samtalade om vad regeringens signaler skulle få för effekter. Det samtalet valde du att inte fortsätta utan i stället fokuserar du på annat.

Att du möter invändningar när du använder benämningen asylant i stället för asylsökande måste du ju förstå, det är egentligen tyska och används nästan uteslutande här i Sverige av högerextremister, testa att googla.

Du kan heller inte förvänta dig att obehagliga personangrepp förblir obesvarade. Nu är väl tråden delvis rensad och två medverkande SD-aktivister utslängda från FL.

Inser du inte att det finns en annan tolkning än din när de bägge aktivisternas uppträdande bedömdes strida så pass mycket mot FL:s samtalsregler att de blev bannade.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-02-11 18:01:33 följande:
    www.svd.se/remiss-om-asylbegransningar-klar/i...

Regeringen har nu överlämnat en lagrådsremiss om förslag till begränsningar av möjligheten att få uppehållstillstånd i Sverige. Syftet med förslaget är att "minska antalet asylsökande till Sverige genom att under en begränsad tid anpassa det svenska regelverket till EU:s miniminivå", som regeringen skriver i remissen.

Förslaget innebär att det införs tidsbegränsade uppehållstillstånd för alla skyddsbehövande utom kvotflyktingar, att möjligheterna till anhöriginvandring begränsas för personer med tillfälliga uppehållstillstånd, samt att försörjningskrav skärps.

Dessutom försvinner möjligheten att bevilja uppehållstillstånd till övriga skyddsbehövande liksom möjligheten att ge uppehållstillstånd på grund av synnerliga eller särskilt ömmande omständigheter.

-----------------

Hårda bud nu med MP vid rodret.
    Hört talas om biskop Brask?
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-02-11 19:15:20 följande:
    Vad tycker du om förslaget?
    Hörde på nyheterna idag att var tionde människa i Syrien har skadats eller dödats under kriget, och om jag minns rätt är halva Syriens befolkning på flykt.

Jag kan inte bedöma i vilken utsträckning Sverige jämte Tyskland har möjlighet att bara fortsätta ta emot de flesta av de flyktingar som kommer till Europa, men jag finner ingen egentlig anledning till att betvivla att vi inte har den kapaciteten, särskilt som en sådan signal skulle innebära att alltfler sökte sig hit.

Det var därför jag hänvisade till biskops Brasks uttalande: Härtill är jag nödd och tvungen.

Jag finner ingen anledning att moralisera över Sverige som i det längsta försökte upprätthålla en human asylpolitik.

Ja, jag tycker illa om beslutet men förstår inte vad man annars skulle göra. Jag betvivlar inte att de som försöker fly till har goda skäl till detta, Jag är övertygad om att förslaget inte motiveras av tankar om att det handlar om lycksökare, bidragsturister, asylanter eller varelser som väller in över Sveriges gränser.

För mig är innebär det en jävla skillnad - samtidigt är det ju så att världen bevittnar ett eller flera folkmord utan att göra ett skit och att Sverige minskar möjligheterna för människor i nöd att kunna ta sig hit för att få stanna.
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-02-11 20:09:48 följande:
    Tack för svar. Här kommer några till frågor om du orkar: Ja. nödd och tvungen. Centern och V hävdar ju att vi inte är nödda och tvungna; men de har inget fog för sina åsikter då? Så det finns inga lycksökare alls? Eller rent ekonomiska migranter? Du ser inget problem alls med att stora mängder personer från andra länder än Syrien följer med strömmen?
    Jo, det finns säkert en hel del ekonomiska flyktingar bland de som kommer till Europa.

Ja, jag har inte den insyn som skulle krävas för att kunna bedöma om det finns några realistiska alternativ till regeringen förslag.

Jag har debatterat på FL i rätt många år nu och säkert fått frågan hundra gånger om det inte finns någon gräns, ett bestämt antal, för hur många flyktingar  Sverige kan ta emot. Jag har svarat med varianter av det gör det naturligtvis, men vi är inte där och jag vet inte var den gränsen ligger.

Vi kanske har nått den gränsen nu - men det hindrar inte att det handlar om människor - inte asylanter eller varelser som väller in i Sverige. Det kunde ha varit du eller jag.

• FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-02-11 20:41:29 följande:
    Ok. Jag förstår. Antalet ja. Jag tänker att det beror på vad man menar med "klarar". Jag tror att folk har olika uppfattning om det; vad som ska ingå i det begreppet alltså. Människor ja. Det är vi allihop. Hjälpbehovet i världen överstiger dock vida vad Sverige klarar av. Det är inte mkt man kan göra åt den saken. Jag hade personligen hellre sett att särskilt ömmande fall; som våldsutsatta flickor, sjuka, handikappade och liknande fick komma hit på ett säkert sätt istället för den tunga slagsidan på ung män som det är nu
    Javisst, men det är ju de som kommer som kommer, liksom.

Dessutom tycks det ha ändrats. 60 procent av de som kommer till Europa än numer kvinnor eller barn.
Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande