Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande
Utan att citera någon specifik så vill jag bara säga att, de som får avslag väldigt sällan hålls i förvar utan är fria att gå på gatorna.
Utan att citera någon specifik så vill jag bara säga att, de som får avslag väldigt sällan hålls i förvar utan är fria att gå på gatorna.
Socialdemokraterna borde ju vara intresserade av att värna om det välfärdssystem de byggt upp. Vi kan i princip släppa invandringen fri om vi vill, men då måste välfärdssystemet skrotas och lönerna dumpas. Det är därför nyliberalerna i C är så ivriga förespråkare för fri invandring: inga bidrag och en stor låglönesektor.
Bara några -regeringen räknar med 50% men det går ju inte att veta i nuläget - kommer att få sin asylansökan godkänd. Alltså ska c.a. 50% utvisas dvs 80 000. Inte alla på en gång givetvis, men fler än vad som utvisats tidigare. Hur ska man klara detta? Att många av de man släppte in i höstas saknar asylskäl visste man redan då, men alla som släppts in har rätt att få sin sak prövad och det höga antalet gör att det kommer att ta extremt lång tid.
Miljöpartiet fortsätter på den inslagna banan av inhuman politik. Biståndsminister Isabella Lövin (mp) skriver i SvD att flyktingkrisen tvingat dem till rekordstora "avräkningar" av biståndet. Det betyder i klartext att pengar tas från bistånd till att finansiera mottagningen av asylsökande i Sverige. Alltså från de allra mest behövande i världen till de som har styrka och resurser att ta sig ända hit och som Miljöpartiet bestämt skall skickas hem så fort det bara går.
www.svd.se/flyktingkrisen-tvingar-oss-att-prioritera/om/debatt
Vad är det för fel på dessa människor?
Jag röstar varken på F! eller SD för den delen.
Vad säger du om att SD vill sänka biståndet från 1 % till 0,75% av BNP?.
I pengar så handlar det om att SD vill ta 10 miljarder kronor från fattiga länder för att satsa pengarna i Sverige i stället. Om det är som du säger att kvinnorna är kvar i fattiga länder medan männen har tagit sig till Sverige så är ju SDs politik mest kvinnofientlig (eftersom SD också avser att finansiera visst flyktingmottagande från den återstående biståndsbudgeten) .
Regeringens och Alliansens biståndspolitik är väldigt lika. Vilket parti tycker du har bäst och eller mest feministisk biståndspolitik?
Om du vill ha kvar 1% målet ograverat (utan avräkning från biståndet) så tror jag att Fi är det enda parti som driver en sådan politik.
Det känns som att du griper efter det sista halmstrået när du blåser upp att 44% aktivt är för att ta emot färre flyktingar för det förändrar inte faktumet att det var 56% som antingen tyckte att det var bra som det var, inte brydde sig eller som ville ta emot fler flyktingar.
Om man kompletterar SOM-institutets undersökning med andra undersökningar så blir bilden ännu mer tydlig för att det i Sverige har funnits ett folkligt stöd för en generös flyktingpolitik. Därför tycker jag att Peter Esaiasson snackar i nattmössan när han påstår att den generösa flyktingpolitiken aldrig har haft aktivt majoritetsstöd bland Svenska medborgare.
Nedanstående undersökningar är bägge från år 2015.
www.ipsos.se/sites/default/files/pdf/Svenska%20folket%20om%20flyktingar%201944%20och%202015%20150924.pdf
www.europaportalen.se/2015/01/svenskar-mest-positiva-till-invandring