Inlägg från: felix le chat |Visa alla inlägg
  • felix le chat

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

nihka skrev 2016-02-09 00:28:03 följande:
    Det är inte illegalt att uppehålla sig i landet efter en avslagen asylansökan och inga myndigheter som handhar dessa människor gör något olagligt.
    Utlänningslagens 8 kapitel

6 §
    En utlänning som inte är EES-medborgare eller familjemedlem till en EES-medborgare och som inte avvisas enligt 2 § 1 eller 2 får utvisas ur Sverige om han eller hon uppehåller sig här men saknar pass eller de tillstånd som krävs för att få uppehålla sig i landet. Lag (2014:198).

Eller varför tror du många tvångsavvisas från Sverige varje år ? 
  • felix le chat

Jag tror enda chansen till en uppgörelse är att S och MP bryter och S ensamma bildar
    minoritetsregering, där dom med Moderaterna  gör upp om flyktingpolitiken.

Snart skiner solen över östra medelhavet och trafiken drar i gång på allvar. Så:
    Dom har några veckor på sig att agera - annars sitter vi i December i år med en kvart miljon flyktingar
    till förutom dom 150 000 som kom i år.

Tror inte ett skvatt på Mig's prognoser. 
    För varje Syrier, Irakier eller Afgan som lyckats ta sig hit och rapporterar hem om den lyckade färden
    så väntar 2-3 andra på att ta kanske sista chansen innan Europa stänger dörren för lång tid.

Alla europeiska stater är demokratier och alla vill vinna nästa val och att propagera för fortsatt massivt
    flyktingmottagande 2016 är inget man vinner val på.

• felix le chat
    nihka skrev 2016-02-18 02:14:07 följande:
    De enda åsikterna jag har fört fram här är att man inte ska kalla människor för kriminella när de inte är det, och att jag inte tycker om SDs politik som bl a annat går ut på att just kalla människor för kriminella när de inte är det.

Vad du tror om vad en massa andra människor tvivlar på och inte får du naturligtvis tro på precis som du får tro på tomten.
    Sverige är ju ett demokratiskt land och om vi tillsammans stiftat lagar och regler så måste dom som
    kommer till Sverige acceptera dom lagarna som vi som land har skapat.

Om man inte kan acceptera ett beslut att asyl inte kan medges då måste man följa det.
    Man kan inte välja vilka lagar och förordningar man skall acceptera.

Finns det andra lagar som du tycker man kan skita i att följa utan att kallas kriminell eller olaglig ?

• felix le chat
    KillBill skrev 2016-02-27 08:39:30 följande:

Det känns som att du griper efter det sista halmstrået  när du blåser upp att  44% aktivt är för att ta emot färre flyktingar för det förändrar inte faktumet att  det var 56% som antingen tyckte att det var bra som det var, inte brydde sig eller som ville ta emot fler flyktingar.

Om man kompletterar SOM-institutets undersökning med andra undersökningar så blir bilden ännu mer tydlig för att det i Sverige har funnits ett folkligt stöd för en generös flyktingpolitik. Därför tycker jag att Peter Esaiasson snackar i nattmössan när han påstår att den generösa flyktingpolitiken aldrig har haft aktivt majoritetsstöd bland Svenska medborgare.

Nedanstående undersökningar är bägge från år 2015.

www.ipsos.se/sites/default/files/pdf/Svenska%...

www.europaportalen.se/2015/01/svenskar-mest-p...

ipsos undersökningen är ett år gammal. Inte relevant.

• felix le chat
    FDFMGA skrev 2017-05-31 01:27:41 följande:
    Ett mycket vanligt påstående bland högerdebattörer på FL. Jag måste ha skrattat åt dess varianter säkert ett 20-tal gånger minst.

Min teori är att missförståndet bottnar i den språkliga osäkerhet som kännetecknar många högerpopulister. Invandring och utvisning är inte ett språkligt motsatspar utan det är i stället invandring och utvandring. Det utvandrar en mängd människor från Sverige, långt fler än 20, utan att man kallar det massutvandring.

En alternativ förklaring kan vara att det handlar om ett freudianskt feltänk, det vill säga att högerpopulisten ser just invandring och utvisning som motsatspar, att invandring ska följas av utvisning.

Det är för övrigt intressant att fundera på vad motsatsen till utvisning skulle kunna vara Skrattande
    Motsatsen till utvisning är att stå på centralen med plakat:

" Refugees welcome "

Korrekta ordet är: Folie a`deux
    Du kan googla det eller slå upp det i ett medicinskt lexikon

Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande