Inlägg från: Anonym (Folk alltså!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Folk alltså!)

Svärmor tjatar om barn... *ledsen*

Fräs ifrån! Hon har ingen rätt alls att säga nåt om barnbarn. Ingen ö.h.t har rätt ställa frågor/tjata om barn hos nån annan. Ni behöver inte säga att det inte går så bra, säg bara att det inte angår henne. Fy för folk som inte har vett att hålla tyst i en sån här fråga som kan vara så oerhört känslig.

• Anonym (Folk alltså!)
    FuckGoggleAskMe skrev 2016-01-27 22:45:44 följande:
    Fräs inte ifrån. Säg helt vänligt att det där är en känslig fråga för er av diverse orsaker, så du skulle uppskatta om hon inte drog upp det.
    Och du tror det räcker?! Vadan denna rädsla att fräsa ifrån på skarpen till folk som inte fattar annars? Att varje gång de ses tjata om barnbarn är otroligt respektlöst och till såna människor brukar man få fräsa ifrån.
  • Anonym (Folk alltså!)
    Anonym (Barnbarn) skrev 2016-01-27 22:47:25 följande:
    Jag kommer oxå fråga efter barnbarn om mina barn har åldern inne en fast partner och ok inkomst... jag skulle säga som det är så du kan få stöd i det hela om ni behöver göra utredning och vad som kommer efter det. Hur länge har ni försökt och hur gammal är du?
    Men varför?! Det är ju ENBART ditt/dina barns beslut om de ö.h.t vill ha barn. Det angår inte dig för fem öre faktiskt.
Svar på tråden Svärmor tjatar om barn... *ledsen*