• Pyssilullan

Besafe izi kid!!? Hjälp mig reda ut modell - vad väljer vi?

Vi har nästan bestämt oss nu för en bilstol "nr 2" till vår son på 8 månader.

Men! Vi är inte helt säkra!

Det lutar åt en Besafe izi kid X3 antingen med eller utan Isofix ...

Är det värt att betala 700kr extra för Isofix? Fast man inte kommer ta i och ur bilstolen? Vi kommer montera den i vår sharan o där kommer den troligen sitta hela tiden.

Besafe izi kid x 3 2995 kr (bra pris och lockande tycker vi)

Besafe izi kid x 3 Isofix 3695kr ( värt att köpa Isofix ändå?)

Sen!! Såg jag en Besafe izi kid isize "premium Car" med Isofix för 3999kr

Vad är det för en stol?

Vilken hade ni valt? Kan ni hjälpa mig i denna djungel!!! Önskar många svar, men inte tips om andra modeller utan mer svar på min fråga ang dessa tre stolar ovan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-27 19:36
    Den sista som jag skrev om är en izi kid X1

• Svar på tråden Besafe izi kid!!? Hjälp mig reda ut modell - vad väljer vi?
  • Pyssilullan

Vår pojk är bara 8 mån än...

Vi har oxå syskon (11, o 8r) men vi tänkte ha bilstolen i fram

• Pyssilullan

Jag syftade på inlägget ovanför ...

Hon undrade om vårt barn var litet - svårt att säga hur han kommer se ut om 5 år när

Han nu bara är 8 mån,

O svar på din fråga: nej de är absolut dags nu att byta bilstol för oss!

amalie79 skrev 2016-01-27 21:06:01 följande:

8 månader är väl inte så tidigt att byta? Men det kan ju variera, i min bekantskapskrets har det varit allt från 5- 13 månader.

Fram är tyvärr inget alternativ när alla är med för oss då en av oss vuxna blir åksjuk. När man är ensam är såklart tanken att flytta fram barnet till framsätet, men är alla med så åker barnen bak.

En vuxen bak tar lika mycket plats som en bilstol också, särskilt sambon

• Pyssilullan
    Anonym (Byte) skrev 2016-01-27 21:38:13 följande:

Så fort de är stadiga i överkroppen bör man byta från babyskyddet till bakåtvänd stol då det är betydligt säkrare, enligt bl a NTF. Alltså de behöver inte kunna sitta utan stöd. Så du borde absolut kunna byta vid 8 månader om det inte är något särskilt med pojken som gör att han är sen/svag i nacken etc.

Jag svarade på ett annat inlägg då någon frågade om vår son var stor ;) därav ja svarade hur gammal han va.. Ja vi hade tänkt byta för en månad sedan men inte blivit av, så absolut dags för oss!
Svar på tråden Besafe izi kid!!? Hjälp mig reda ut modell - vad väljer vi?