Rani skrev 2016-01-27 11:48:49 följande:
Nu var ju frågan om mannen varit en bra pappa. Mitt svar är nej. Du får det att låta som att det är mamman som agerar fel och ska "bita ihop" och kompromissa i den här situationen.
Det gör mig bedrövad alla dessa trådär på familjeliv där människor försvarar mäns rätt att tänka med kuken eller prioritera sin karriär och därmed vara frånvarande från sina barn. Att det dessutom är kvinnor som förvarar detta i 90% av fallen gör mig ännu mer bedrövad.
Så man ska bara tvingas bo ihop med någon som varit otrogen mot en? Hur länge ska dom tvingas bo ihop för att vara bra föräldrar? Får dom lov att dejta andra? Eller ska dom säga upp alla möjligheter till kärlek för resten av sina liv? Eller bara 18år?
Jag antar att det är lika på båda hållen. Att en mamma som inte vill bo ihop med barnens far är en dålig mamma. Då borde misshandlade, olyckliga, svikna ( som i otrohet) tvingas bo ihop med den som gjort personen illa eller acceptera att bli kallad dålig förälder.
Det är ingen som försvarar otroheten eller deras dåliga beslut i att planera barn när relationen var kass. Själv har jag en make som är en bra pappa, tar halva ansvaret och alltid sätter mig och barnen först. Precis så som det borde se ut i alla familjer. Men nu ser det inte ut så överallt tyvärr.
Det som ifrågasätts är om två föräldrar, som inte vill leva i ett kärleksförhållande, ska tvingas bo ihop för att vara bra föräldrar.