• nevermind

Besviken efter aurorasamtal

Vilken skitstövel!!! Be din läkare/bm om att få komma på aurorasamtal hos någon annan!

• nevermind
    Snart 2 pojkar skrev 2016-01-26 22:44:48 följande:

Vad tråkigt det är att behöva kämpa emot hela tiden, men skönt att du fick ditt snitt till slut.

Jag har inte alls långt kvar till bf, så om jag blir nekad snitt av läkaren så kommer jag kanske inte ens hinna få någon annan hjälp inför förlossningen. När jag träffar läkaren är jag redan i v 38. Jag kommer inte få några psykologsamtal om jag blir nekad, eftersom det inte hinns med, enligt barnmorskan.

"Inte hinns med"??? Hon stressar dig ju bara MER. Jag tycker faktiskt du ska höra av dig till Patientnämnden!
  • nevermind
    Snart 2 pojkar skrev 2016-02-12 20:24:17 följande:

Liten update: Gynekologen var tyvärr inte bättre att prata med än barnmorskan. När jag sa att jag vill göra kejsarsnitt, så viftade han bara bort det och sa att jag kan få ett akut kejsarsnitt under förlossningen om det behövs (t.ex om barnet har fastnat). Han pratade bara på om hur lätt en vaginal förlossning är och hur dåligt det är med kejsarsnitt. När jag frågade varför sa han bara att kejsarsnitt kan öka risken för allergier. Men vaginala förlossningar ökar ju risken för annat. Suck... Så nu sitter jag här och vet inte hur jag ska klara förlossningen, som kan starta när som helst nu.

Finns det ingen annan att gå till?
  • nevermind

Gå till psykakuten, gråt hysteriskt och säg att du har självmordstankar. Kanske hjälper...

Svar på tråden Besviken efter aurorasamtal