Snart 2 pojkar skrev 2016-02-12 20:24:17 följande:
Liten update: Gynekologen var tyvärr inte bättre att prata med än barnmorskan. När jag sa att jag vill göra kejsarsnitt, så viftade han bara bort det och sa att jag kan få ett akut kejsarsnitt under förlossningen om det behövs (t.ex om barnet har fastnat). Han pratade bara på om hur lätt en vaginal förlossning är och hur dåligt det är med kejsarsnitt. När jag frågade varför sa han bara att kejsarsnitt kan öka risken för allergier. Men vaginala förlossningar ökar ju risken för annat. Suck... Så nu sitter jag här och vet inte hur jag ska klara förlossningen, som kan starta när som helst nu.
Nämen fy fa-n! Jag blir så jävla arg! Förlossningsvården är ju vidrig!!!
Precis så gjorde min med det första. Jag sa "jag vet. Jag vägrar föda ändå" läänge. Jag poängterade att jag inte under NÅGRA omständigheter kan tänka mig att föda vaginalt. De försöker ju ge en dåligt samvete, lova vad som helst för att få en att föda (snittkontrakt, mest erfarna barnmorskan, ALLA bedövningar) osv. Jag tycker att du ska (om du får tag på hans direktnummer) ringa honom. Ring och ge dig inte! Svara "jag vet" på allt negativt om KS, säg att du ska ha det ändå.
Det går inte att ringa närliggande sjukhus och prata med annan läkare också?