Anonym (Orolig) skrev 2016-01-28 21:30:18 följande:
Fick akut op. :( Det känns tungt nu eftersom jag inte vet hur det kommer påverka mina chanser att bli gravid igen, men jag har googlat en massa och sett att det finns gott om solskenshistorier tack och lov. Så jag har inte gett upp på lång vägar.
Oftast kan man bli gravid efter det. Så inte ge upp hoppet. Ni får säkert ert efterlängtade barn snart :) Krya på dig.
Och till (f): Till skillnad från många andra här på fl så faktiskt uppfostrar jag mina barn. Värme, kärlek men även rutiner och regler. Och jag antar det var mitt inlägg om att få barn att sova. Om ni i Sverige inte vill sova på 1-2 år när ni blivit föräldrar så ok. Jag ville det, och förvånansvärt bra sover mina kids sedan tidig ålder. Och inte 1 gång har jag lämnat dom ensamma när dom vaknat, eller inte gått upp. Men jag har gjort på ett annat sätt, som rekommenderas om man vill få barnens sömn att fungera.och att dom känner sig trygga samtidigt.
Mina barn somnar gott, glada att få gå och lägga sig. Och vaknar glada. Så något måste jag ju gjort rätt, eller hur.
Jag är ensam med tvillingar, och då behöver du rätt ofta styra upp saker. Vardagen fungerar inte anors. Men värme och kärlek får dom så mycket dom behöver och vill ha. Men barn behöver och fungerar även inte optimalt utan rutiner och regler. Man kan kombinera dom vet du. Fullt möjligt.