• Pajama

Återigen - TV/Data-spel

Våra (4+7 år) får spela ipad en timme per dag. Den begränsningen fick det bli när äldste sonen inte kunde varken tänka på eller prata om något annat än favoritspelet. Han var liksom inte "här".
    Jag har också haft gräns för TV, endast tidig morgon och på kvällen, men detta har suddats ut något tyvärr.
    Spelen på ipad var mycket roligare än spela på datorn, så jag har inte satt nån begränsning på datorn, men nu har det hänt att sonen har gått från ipad timmen direkt till datorn och då har jag blivit lite lång i ansiktet.
    Kompisarna får spela hur mycket som helst, enligt sonen, men han räknar bara upp 2 kompisar.
    Har han kompis hemma får de inte börja med att spela. De får leka en bra stund först och en stund innan kompisen ska hem får de spela, för att de kan behöva koppla av och för att det är ett stort gemensamt intresse.
    Bra att läsa hur ni andra tänker! Blir själv lite villrådig ibland, över alla begränsningar man ska sätta klart och tydligt, utan fundering och utan att ändra sig...

Svar på tråden Återigen - TV/Data-spel