• ensamärstark

Bidrottninggele? :)

18e försöket, 1a försöket med apiforce gick i stöpet. Mensen kom här nyss. Bara börja om ... Igen...

• ensamärstark
    miamarina84 skrev 2016-02-25 16:47:43 följande:

Samma försök o samma hände mig ang bidrottninggele. Påt igen ;) ni har inte kommit till ivf ännu eller?

Har skapat en sida för oss som har hållit på i tio månader o längre, välkommen.

"Vi som försökt i 10 månader eller längre "

Där pratar vi om behandlingar osv.

Nej Några sådana planer har vi inte. Sambon kommer dom antagligen vilja göra spermaprov på först?
  • ensamärstark

Andra om gången med apiforce. Dag 16 idag, aldrig fått positivt ÄL test såhär tidigt. Vad tror ni är det positivt? När ska jag sluta med apiforcen?

• ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-03-11 10:12:58 följande:

Forsätt lite till. Åtminstone till äl testet är neg igen. De kan ju va så att de blir starkare imorgon. Men ser positivt ut nu så tror äl inom snar tid. Jag har hört att bidrottninggelen hjälper ägget o fästa så gör absolut ingenting att äta fram till bim om man känner för det. Att man inte ska äta vid en graviditet är för det finns inga studier på vad som händer.

Jag ska ta nytt test ikväll tänkte jag o fortsätta tills negativt test. Men då tar jag apiforce ett par dagar till :)

Hur går det för dig förresten?
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-03-11 12:24:33 följande:
    Nje går väl inte så bra. Vi har ju gjort utredning som inte visar något fel o måste försöka ett år sen senaste mf för att få ivf. Tänkte försöka få äl stimulerande o pröva men läkaren är nja till det
    Okej vad tråkigt! Har du svårt att få egen ägglossning då eftersom du vill få stimulerande?
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-03-11 15:28:57 följande:
    Asså nje, jag vet ju inte vad som är felet. Vi har blivit gravid 3 gånger på ca 1,5 år med två mf o ett ma. Har hyfsat normal cykel på +- 30 dagar. Proven visar ju inga defekter men tanken va att pröva för att se. Tror jag har halkort lutealfas på 9 dagar som kan va ett problem med. Smörjer med progesterall efter äl men inget ännu:/ har tempat i snart ett år o misstänker att ff kan ha lagt ut äl tidigare än vad den är. Min äl va cd 21 denna månad o jag trodde den va 17 så vi hade sex sista gången cd 19 sen pallar vi inte kommandonuppa mer haha. Denna månad ska vi nog ligga månaden ut. Har mens nu
    Okej, förstår frustrationen. vi är på försök nummer 19 denna månaden. Tror ÄLdagen är idag. Testet var fortfarande positivt nu på morgonen men ändå svagare än igårkväll.
    Vi lyckades få till det imorse så nu är lång väntan på BIM den 26e :/
  • ensamärstark
    Anonym (emm) skrev 2016-03-13 10:52:08 följande:

Vågar jag kombinera letrozole äl stimulering) med bidrottninggele? För att pusha på ägglossningen ytterligare?

Tror inte det skulle påverka ägglossningen negativt? Men prata med din gyn för säkerhets skull
  • ensamärstark

Någon som fått problem med spottings när ni började med apiforce? Jag har haft spottings ändå sen ÄL +6 . Är idag på äl+12 o har fortfarande spottings. Detta har aldrig hänt förut. Kan det ha med apiforcen att göra? Fick till mig på annan tråd att det kan ha med obalans med hormoner att göra. Frågan är nu. Vad ska jag göra? Ringa gyn?

• ensamärstark

Mensen kom på BIM. Men som sagt med spottings varje dag från ÄL +6. Är rädd att apiforcen rörde till det. Så skiter i apiforcen denna månad. Vi provar försök nummer 20 utan något o tar det sig inte så ringer vi gyn o ber om hjälp istället

• ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-03-31 07:27:44 följande:

Har med fått spotting av apiforcen. Fick t.o.m på cd 14 o trodde de va äl då. Men nästa månad kör jag letrozol. Men ingen större effekt av bdg iaf

Nej jag vågar inte fortsätta med dessa om dom rör till min cykel. Jg har ju Pco o tidigare bara haft mens 2-3 gånger per år. Vill inte tillbaka till det nu när jg ändå har en regelbunden cykel
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-03-31 11:11:06 följande:
    Ah strunta i dem. Men ni har inte sökt hjälp än?
    Nej inte ännu, vi har haft fullt upp med annat men ska höra av oss dit snart. Min läkare sa att det var bara att vi hör av oss när vi vill ha deras hjälp
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-03-31 12:08:33 följande:

Va bra:) hoppas de går vägen snart:)

Ja det hopps vi med. Vi är nästan på vippen i att sluta försöka. 20försök nu utan någon tur trots vi prickar ÄL varje månad.
Svar på tråden Bidrottninggele? :)