• ensamärstark

Bidrottninggele? :)

Idag kom mina ÄL tester från testlagret! Känner inte av mycket från apiforce ännu. Lite molvärk ibland o jäkligt ont i ena tutten idag ! Haha. Ska ta ett ÄL test i eftermiddag bara för o se

• ensamärstark
    Mi_1990 skrev 2016-02-02 09:53:42 följande:

Tog min första apiforce tablett igårkväll:) nu är det bara väntan på ägglossningen nästa vecka och sen bim den 23/2. När har ni bim? Spännande o se om det tar sig för någon:)

Jag räknar med BIM den 23/2 med men det beror lite på nu när ÄL kommer. Ska nog börja testa med ÄL test i eftermiddag. Är på cd 10
  • ensamärstark

Är på cd 10 idag som sagt o börjar känna ägglossningssmärtor.. Tappen har blivit mjuk o känns som den börjat öppna sig lite.
    Ingen skillnad flytningarna med tanke på grapejuicen ännu iaf. Dom är lite extra rikliga o vattniga som dom brukar dagarna innan ÄL. Men inga äggvite. Dock verkar det som bidrottninggelen gör sitt! Brukar ha ÄL i snitt på dag 17-18 o börjar redan få stegring nu så tror den kommer tidigare på mig än vanligt! ;)

Nu till det värsta.. Sambon är sjuk!!!! Så hopps ÄL dröjer ett par dagar till ändå så han hinner bli frisk för det blir inget liggande här i dagsläget :(

• ensamärstark
    strongisthenewme skrev 2016-02-03 09:24:07 följande:

Det låter kanske konstigt, men äntligen verkar det som mensen är på ingång, efter att ha legat på hög temp i 10 dagar, så dippade den en aning imorse & ljusrosa på pappret, börjar känna lite lättare mensvärk också, har normalt en cykel på 31-32 dagar, idag är jag på dag 42, så denna cykeln har varit väldigt seg att komma igenom känns det som..
    Ska jag börja ta bidrottninggelen ikväll? :) är så spänd på om detta ska funka för oss också :) hoppas verkligen!

Jag skulle vänta tills jag var säker på att mensen verkligen kommit igång. Kommer det färskt rött blod så ta en tablett. Är det bara spottings så kan du lugna dig lite ;)

Ja för mig verkar det som apiforce gör sitt. Har tydliga symptom på ÄL så den kommer nog inom närmaste dagarna :)
  • ensamärstark
    strongisthenewme skrev 2016-02-03 10:10:23 följande:
    Känner mig ganska säker, det har ökat, men inte färskt rött blod ännu, men det är såhär min mens brukar börja :) haha ska försöka lugna mig, men man är ju så spänd på att börja med det nu :P

Vad roligt att höra! Håller tummarna för att det kommer göra sitt för dig också, och att det tar sig :) eftersom min cykel har varit konstig denna månaden så kommer jag börja testa tidigt kommande ÄL, så jag inte missar den :)
    Okej men du kan nog vara lugn att det gör sitt ändå. Jag tog ju min första tablett på tredje Mensdagen o det verkar ju funkat bra ändå!
    Ja som sagt jag är på cd 11 idag o ältestet är nästan positivt redan ;)

Det värsta är att sambon är sjuk! Så hoppas ändå ÄL väntar ett par dagar till. För i dagsläget är det inget liggande här hemma!
  • ensamärstark
    strongisthenewme skrev 2016-02-03 11:16:44 följande:
    Jo, jag hoppas på det :) vilken cd dag brukar du ha ÄL på annars?
    Ajdå, typiskt att han skulle bli sjuk just nu, hoppas han kryar på sig snabbt!
    Jag brukar ha på typ dag 17-19 ungefär. För det mesta cd 18.
  • ensamärstark

Hm nu blir jag fundersam... Testet igår var ganska start, inge långt från positivt.. Idag var testet väldigt svagt. Inga ÄL kramper längre. Tappen känns fortfarande mjuk. Dock tror jag faktiskt att jag hade äggviteflytningar! Men vi hade sex igår (trots han var sjuk ;) ) o sperman kan ju se liknande ut som äggviteflytningarna. Så jag vet inte.. Blir det någon ÄL eller inte?

• ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-02-04 08:12:36 följande:
    Lh kan va lågt på morgonen så ta ett på em istället :)
    Jag ska göra det :) blir lite orolig dock för mina ÄL kramper som brukar vara jättetydliga under ÄL veckan finns inte :/
    Men cykel kan ju bli o kännas annorlunda när man äter apiforce har jag läst. Bara o vänta och se ;)

Hur går det för dig förresten?
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-02-04 08:44:46 följande:
    Kramp o flytningar brukar komma ca 2-4 dagar innan äl:)

Nä vet inte.. fick bruna spotings äl+8 är i dag äl+10 o är som mens ska komma fast brunt o gammalt blod. Så jättekonstigt cykel. Men sen har vi problem med fertilitet med o remiss skickades för ivf trots blodprov ser bra ut. Så vi kör på men mest troligt att de blir ivf snart. Känns ganska bra med tanke på att vi bara blivit gravida 3 gånger på ett år o blir ju bara missfall iaf.
    Okej, men du har du tagit något mer gravtest? Jag ju faktiskt vara så att du är gravid? Jag fick bruna flytningar runt BIM när jag var gravid.
Svar på tråden Bidrottninggele? :)