Inlägg från: strongisthenewme |Visa alla inlägg
  • strongisthenewme

Bidrottninggele? :)

Det låter kanske konstigt, men äntligen verkar det som mensen är på ingång, efter att ha legat på hög temp i 10 dagar, så dippade den en aning imorse & ljusrosa på pappret, börjar känna lite lättare mensvärk också, har normalt en cykel på 31-32 dagar, idag är jag på dag 42, så denna cykeln har varit väldigt seg att komma igenom känns det som..
    Ska jag börja ta bidrottninggelen ikväll? :) är så spänd på om detta ska funka för oss också :) hoppas verkligen!

• strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-03 09:27:07 följande:
    Jag skulle vänta tills jag var säker på att mensen verkligen kommit igång. Kommer det färskt rött blod så ta en tablett. Är det bara spottings så kan du lugna dig lite ;)

Ja för mig verkar det som apiforce gör sitt. Har tydliga symptom på ÄL så den kommer nog inom närmaste dagarna :)
    Känner mig ganska säker, det har ökat, men inte färskt rött blod ännu, men det är såhär min mens brukar börja :) haha ska försöka lugna mig, men man är ju så spänd på att börja med det nu :P

Vad roligt att höra! Håller tummarna för att det kommer göra sitt för dig också, och att det tar sig :) eftersom min cykel har varit konstig denna månaden så kommer jag börja testa tidigt kommande ÄL, så jag inte missar den :)
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-03 10:39:35 följande:
    Okej men du kan nog vara lugn att det gör sitt ändå. Jag tog ju min första tablett på tredje Mensdagen o det verkar ju funkat bra ändå!
    Ja som sagt jag är på cd 11 idag o ältestet är nästan positivt redan ;)

Det värsta är att sambon är sjuk! Så hoppas ändå ÄL väntar ett par dagar till. För i dagsläget är det inget liggande här hemma!
    Jo, jag hoppas på det :) vilken cd dag brukar du ha ÄL på annars?
    Ajdå, typiskt att han skulle bli sjuk just nu, hoppas han kryar på sig snabbt!
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-03 11:34:36 följande:
    Jag brukar ha på typ dag 17-19 ungefär. För det mesta cd 18.
    Samma här, förutom i denna cykeln då, där den bestämde sig för att vara försenad & inträffa på cd 27.. Hoppas kommande cykel är som vanligt!
  • strongisthenewme
    miamarina84 skrev 2016-02-06 15:32:51 följande:
    Jag har läst att du ska ta en tablett dagligen i ca tre månader för att det ska verka. Jag kör bidrottninggele o tar en tablett på kvällen.
    Okej, det är kanske olika. Alla ställen jag läst om de så ska man börja ta dom på mensens första dag, fram till ÄL, gärna på kvällen innan läggdags, för dom har tydligen bättre verkan under natten :)
    Det är nog olika hur lång tid det tar att bli gravid om bidrottninggelen funkar, verkar finnas många som blivit gravida samma cykel som de har börjat med det :) återstår att se!
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-08 09:17:31 följande:

Dag 16 idag. Testerna blir inte starkare än såhär så antar att min ägglossning ej blir tidigarelagd än vanligt. Hoppas bara den kommer runt dag 17-19 som den gjort innan.
    Stickorna har sett ut såhär sedan dag 10 typ..
    Fortfarande ÄL känningar men inte mycket. Brukar känna mycket mer tidigare cykler så hoppas inte apiforcen gör mig ÄL - lös denna månad :(

Hur har det gått för dig? Håller tummarna för att din ÄL dyker upp! :)

Här tog mensen äntligen slut idag, testade för skojs skull med ett ÄL test och det gav redan svagt utslag, är på cd 7. Kanske är så att ÄL dyker upp tidigt denna månaden eftersom förra cykeln var hel konstig och ÄL var 10 dagar sen. Får fortsätta testa & hoppas på fin stegring!
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-10 11:34:29 följande:
    Jo jag vet faktiskt inte. Inga symtom på ägglossning alls men tog ett test nu på morgonen och det visade såhär?
    Jag brukar alltid känna massa kramper o vattniga flytningar när jag har ÄL så känner mig osäker nu. Är på dag 18 idag så apiforce verkar har gjort min ÄL senare.. Vet inte om jag kommer ta det bästa cykel
    Men det ser ju starkt & fint ut? :) du tempar inte? Jag tycker det är en bra metod för att vara säker på att ÄL inträffat, eftersom tempen stiger dagen efter :)

Är på cd 8 idag, tog ett ÄL vid lunch, visst är det en liten stegring sen igår?
    NC visar att ÄL inte ska vara förrän nästa helg eftersom den var 10 dagar sen förra månaden, men kanske att den dyker upp tidigare ändå?
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-12 09:56:48 följande:

Vet inte hur många som läser här men uppdaterar ändå.
    Igår morse var ÄL testet fortfarande positivt men kvällen var negativt (näääästan positivt) så känns som ÄL dagen var igårkväll/ natt. Vi fick iaf till ett ligg igår kväll. Så räknar på ÄL +1 idag så slutar därmed att ta apiforce idag o nu börjar den långa väntan!! ;)

Bara hoppas att det räcker med ett ynka litet försök denna ägglossning. Innan har vi legat spm kaniner men ej lyckats. Dessutom första månaden med apiforce och grape så hoppas hoppas!

Hur går det för er andra som aktivt försöker ?

Jag läser :)
    Håller tummarna för dig att apiforce har gjort sitt :)

Här tog mensen slut i förrgår, hade fortfarande lite brun/rosa flytningar igår morse, som avtog och försvann helt under eftermiddagen, så nu räknar jag det som att mensen äntligen är över efter den konstiga cykeln i januari.
    Började ta ÄL test i förrgår också, bara för att inte riskera att missa ÄL, det stegrar fint, men är inte positivt ännu, får se vad dagens visar sen. Har börjat testa mitt på dagen istället för morgonen, då jag läst att LH koncentrationen är högre under dagen än på morgonen :)
    Skulle tippa på att ÄL kommer inträffa i mitten av nästa vecka. Har börjat känna av lite värk runt äggstockarna så nog är det på gång, har aldrig känt av ÄL så förr, så det är kanske apiforcen som gör det. Dock inga ÄL flytningar än.
    Sambon är helt insatt i att jag tar apiforce & är väl medveten om att det är dags att börja ligga på som aldrig förr ;) haha! Som tur är så har jag en sambo som gärna hade myst till det flera gånger om dagen om han hade fått :P
  • strongisthenewme
    miamarina84 skrev 2016-02-12 18:09:14 följande:

Hur många tabletter apiforse tar ni per dag?

1 tablett per dag, jag tar den på kvällen innan jag lägger mig :)
  • strongisthenewme

Hur går det för er tjejer? :)

Slänger upp en bild på dagens ÄL test, nu är det nog dags att sluta ta apiforce? :)

• strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-22 13:10:46 följande:

ÄL +11 Idag... Vaknade varm och illamående. Men kan ju vara på väg o bli sjuk, jag vet inte. Tog ett test iaf

Tycker mig se något svagt! :) när är BIM?
  • strongisthenewme

Ingen tur med Apiforce här, mensen kom precis..

Svar på tråden Bidrottninggele? :)