• Mammamiia10

Bidrottninggele? :)

ensamärstark skrev 2016-02-02 15:46:16 följande:

Är på cd 10 idag som sagt o börjar känna ägglossningssmärtor.. Tappen har blivit mjuk o känns som den börjat öppna sig lite.
    Ingen skillnad flytningarna med tanke på grapejuicen ännu iaf. Dom är lite extra rikliga o vattniga som dom brukar dagarna innan ÄL. Men inga äggvite. Dock verkar det som bidrottninggelen gör sitt! Brukar ha ÄL i snitt på dag 17-18 o börjar redan få stegring nu så tror den kommer tidigare på mig än vanligt! ;)

Nu till det värsta.. Sambon är sjuk!!!! Så hopps ÄL dröjer ett par dagar till ändå så han hinner bli frisk för det blir inget liggande här i dagsläget :(

Vad kul med en till som är ungefär på samma ställe i cykeln:) Jag är på cd 10 idag och började äta apiforce första mensdagen. Har börjat känna av lite smått i magen med att det är på gång. Hoppas det inte dröjer länge till innan ägglossning!

O hoppas din kille hinner tillfriskna innan äl:)
  • Mammamiia10

Lägger upp bilden i denna tråden me om nån vill hjälpa mig tolka dessa ägglossningstest? Har jag redan haft ägglossning eller e den om 12-36 timmar?
    Brukar vanligtvis utan bdg ha positiva äl test dag 19 men är bara på dag 13... Hoppas iaf att den är nu ist!!!

• Mammamiia10
    ensamärstark skrev 2016-02-06 16:53:02 följande:
    Inom 12-36 timmar ;) ligg i nu !
    Å hoppas det är så!! Blir överlycklig om jag för en gångs skull i mitt liv kan ha en så tidig ägglossning!! Har alltid haft lång cykel annars..:)
  • Mammamiia10
    Mammatillenliten skrev 2016-02-07 08:20:21 följande:

Jag har plussat!! Första månaden med BDG :) vet ju inte helt säkert att det är den som gjort det men jag tror den har hjälp till. Det var femte försöket nu :)

Grattis!! Va kul!! Den är bra den där bdg:))
  • Mammamiia10
    ensamärstark skrev 2016-02-12 09:56:48 följande:

Vet inte hur många som läser här men uppdaterar ändå.
    Igår morse var ÄL testet fortfarande positivt men kvällen var negativt (näääästan positivt) så känns som ÄL dagen var igårkväll/ natt. Vi fick iaf till ett ligg igår kväll. Så räknar på ÄL +1 idag så slutar därmed att ta apiforce idag o nu börjar den långa väntan!! ;)

Bara hoppas att det räcker med ett ynka litet försök denna ägglossning. Innan har vi legat spm kaniner men ej lyckats. Dessutom första månaden med apiforce och grape så hoppas hoppas!

Hur går det för er andra som aktivt försöker ?

Hade jag vart dig hade jag gjort ett försök ikväll med.. Ägglossningstest visar väl positivt ca 24-48 timmar innan ägglossning.. Kanske inte är för sent för ytterligare ett försök..man vet aldrig om man kan lita på de där testerna riktigt:)

Jag vet inte hur det får för mig.. Antingen är jag på äl+6 eller äl+2 om jag nu har ägglossat. Hade fruktansvärt ont i magen i onsdags på cykeldag 17 o Positivt ägglossningstest, men hade även positivt ägglossningstest i lördags!?? Vet inte va min kropp pysslar med.. Bara o vänta o se om det har blitt nåt.. Kanske hade extra ont för att jag tagit apiforce o kände av äl..

Kände du av äl mer nu med bdg??
  • Mammamiia10
    ensamärstark skrev 2016-02-12 17:51:31 följande:
    Jag ska försöka men karln är sjuk så han är inte så sugen direkt! :/

Nej jag hade snarare mindre symtom på äl denna månad med apiforce.. Ska nog ändå köra nästa månad med om det inte tar sig nu förstås.

Ja jösses vad kroppen kan bli knasig ibland.

Jag skulle gissa på ÄL +2 isf om du hade symtom o positivt ÄL test då. Gången innan kanske kroppen försökte få till en ÄL men det blev inget då så kanske nu senaste gången? Haha förstod du hur jag menade? Haha jag fattar knappt själv men det lät klokt i huvudet ;)
    Ja vad tråkigt att han e sjuk.. Men en gång kan ju räcka gott o väl med!

Tror kanske oxå att jag är på äl+2 snarare.. Men idag fick jag äl flytningar, också konstigt... Man blir knäpp när man ska tolka kroppens tecken och symtom..

Slutade med apiforce när jag fick första positiva ägglossningstestet i lördags.. Synd om jag slutade ta dom för tidigt.. Kanske det inte gjorde nån nytta alls..
  • Mammamiia10

Äl+7? O haft ont i magen hela eftermiddagen, ont när jag sätter mig till o med.. Jaja bara o vänta o se. Känns som ägglossning...:/

• Mammamiia10

Tog apiforce för första gången förra månaden och jag kan inte minnas när jag senast kände av en äggoossning så tydligt som då! Och det tog sig! Är i v 5 nu.

• Mammamiia10
    Min tur skrev 2016-03-04 23:24:41 följande:
    Åå Grattis! Hoppas att vi får samma resultat här hemma :)
    Tack! Ja det får vi hoppas!!:)
Svar på tråden Bidrottninggele? :)