• miamarina84

Bidrottninggele? :)

strongisthenewme skrev 2016-01-25 11:13:53 följande:

Hej!

Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

Jag har läst att du ska ta en tablett dagligen i ca tre månader för att det ska verka. Jag kör bidrottninggele o tar en tablett på kvällen.
  • miamarina84
    ensamärstark skrev 2016-02-06 15:40:56 följande:

Men man äter väl bara från mensens första dag fram tills ägglossningen? O sen börjar om igen om mensen kommer igen?

På förpackningen står det. En tablett dagligen, men det fertila syftet står ju ibte på förpackningen ;)
  • miamarina84
    strongisthenewme skrev 2016-02-06 18:06:33 följande:

Okej, det är kanske olika. Alla ställen jag läst om de så ska man börja ta dom på mensens första dag, fram till ÄL, gärna på kvällen innan läggdags, för dom har tydligen bättre verkan under natten :)

Det är nog olika hur lång tid det tar att bli gravid om bidrottninggelen funkar, verkar finnas många som blivit gravida samma cykel som de har börjat med det :) återstår att se!

Ägglossning idag så slutar med bidrottningelen nu ;) tror väl inte riktigt på det, men ser det som en möjlighet :)
  • miamarina84
    Mammatillenliten skrev 2016-02-07 08:20:21 följande:

Jag har plussat!! Första månaden med BDG :) vet ju inte helt säkert att det är den som gjort det men jag tror den har hjälp till. Det var femte försöket nu :)

Hur åt du bidrottninggelen. Vilken bidrottninggele, vilken o till hur länge åt du den :) stort grattis :)
  • miamarina84
    Mammatillenliten skrev 2016-02-08 19:54:24 följande:

Vad jag har hört ska man bara äta den fram tills äl. Men jag har ingen aning om missfallet har nåt samband med det...

Du äter dem alltså från mensens första dag till ägglossningen?
  • miamarina84
    ensamärstark skrev 2016-02-10 11:34:29 följande:

Jo jag vet faktiskt inte. Inga symtom på ägglossning alls men tog ett test nu på morgonen och det visade såhär?

Jag brukar alltid känna massa kramper o vattniga flytningar när jag har ÄL så känner mig osäker nu. Är på dag 18 idag så apiforce verkar har gjort min ÄL senare.. Vet inte om jag kommer ta det bästa cykel

Hmm. Första månaden med bidrottningelen o min äl kom en v senare oxå, kanske bidrottninggelen fel eller ibte ;)
  • miamarina84
    ensamärstark skrev 2016-02-10 20:02:28 följande:

Ger upp gör jag inte i första taget ;) provar bog apiforce nästa månad med

Hur många tabletter tar ni?
  • miamarina84
    ensamärstark skrev 2016-02-13 22:38:33 följande:

Lycka till! Börja ta tabletterna så fort du får hem dom.

För vissa kommer ägglossningen tidigare med apiforce. För mig var det dock tvärtom, min ÄL kom senare på dag 20. Vi lyckades ha sex samma dag men inget innan eller efter så nu väntar jag på BIM ;) låååång väntan. Är bara på ÄL +3..

Tog sista tabletten när ältestet visade plus

Så gjorde min äl oxå denna månad, en v sedan så typ 7 dagar innan mens. Gick dock inte vägen :(
  • miamarina84

Bidrottninggele första månaden nu o de gick ibte vägen :(

hade kraftigare mensvärk i magen samt lite huvudvärk. Kan de ha med apiforce att göra? Brukar nämligen ibte ha så kraftiga pms problem. Samt jag blöder inte lika mycket som jag brukar. Min äl kom en v senare än vanligt oxå.

• miamarina84
    ensamärstark skrev 2016-02-15 18:46:25 följande:

Vad tråkigt gumman! Min kom ju ett par dagar senare än vanligt. På dag 19. Är på ÄL +4 idag. En evig väntan.

Kör du apiforce även denna cykel? Jag tror jag kommer köra på nästa cykel med

Jag kommer att köra ca tre månader då det kräver ca tre månader för ett ägg att befruktas, så boostar i tre månader nu ;)
  • miamarina84
    ensamärstark skrev 2016-02-25 12:04:23 följande:

18e försöket, 1a försöket med apiforce gick i stöpet. Mensen kom här nyss. Bara börja om ... Igen...

Samma försök o samma hände mig ang bidrottninggele. Påt igen ;) ni har inte kommit till ivf ännu eller?

Har skapat en sida för oss som har hållit på i tio månader o längre, välkommen.

"Vi som försökt i 10 månader eller längre "

Där pratar vi om behandlingar osv.
Svar på tråden Bidrottninggele? :)