• vanjastina

Bidrottninggele? :)

Jag tog mina tabletter (apiforce) på morgonen fram till typ dag 10 (det står på burken att man ska ta dem på morgonen), sen läste jag här på FL att det är bättre att ta dem på kvällen så det gjorde jag efter det. Tror jag hade ÄL runt cd 16 ca. Fortsatte dock att äta tabletterna tills jag plussade på ÄL+10.

Tyckte att jag fick ökad sexlust samt kunde klart och tydligt avgöra mina "fertila" flytningar.

Var första månaden med bidrottninggele för min del (försökt i månader innan) och det tog sig direkt så jag tror verkligen att det är effektivt!

• vanjastina

Tjejer, jag blev gravid den första månaden jag åt apiforce (var då 5 eller 6 försöket). Men nu blev den graviditeten ett missfall i v 7 :( Så nu vet jag inte om jag vågar köra med bidrottninggelé igen, kan inte låta bli att undra om det kan ha bidragit till missfallet. Är det någon av er som hört något om att det skulle vara större risk för MF när man äter apoforce?! Jag åt dem fram tills jag plussade. Eller ska man våga sig på att testa igen?

• vanjastina
    Mammatillenliten skrev 2016-02-08 19:54:24 följande:

Vad jag har hört ska man bara äta den fram tills äl. Men jag har ingen aning om missfallet har nåt samband med det...

Jag har hört så mycket olika, t ex att om man fortsätter äta dem efter äl så hjälper de ägget att fästa bättre.

Men jag tänker börja idag, blödningsdag 5 på mitt missfall och jag tror cykeln kommer bli lite rubbad denna månad :/ .. Tänker bara ta dem fram till ÄL denna gång!
Svar på tråden Bidrottninggele? :)