Inlägg från: strongisthenewme |Visa alla inlägg
  • strongisthenewme

Bidrottninggele? :)

Hej!

Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

• Svar på tråden Bidrottninggele? :)
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-01-25 13:33:29 följande:

Hoppar in här för söker med info och erfarenheter om det, beställde hem apiforce från apotea förut

Jag beställde samma, också från apotea, kommer förmodligen imorgon :)
    Vi får hålla tummarna för god effekt av det :)
  • strongisthenewme
    AnnaElin skrev 2016-01-25 13:36:19 följande:

Tråkigt att höra, men som sagt, nya tag!

Ta en kapsel innan du lägger dig på mensens första dag och fram till ägglossning. Sen väntar du, förhoppningsvis kommer ingen mens, annars börjar du första dagen igen. :)

Cykeln kan bli lite annorlunda när man börjat med bidrottninggel så bli inte rädd om ägglossningen flyttas någon dag. Jag har ätit en omgång, tror jag inte prickade ägglossningen så väntar på mens som ska komma den 27:e januari och då kör jag igen, med ägglossningstester ;)

Man få riktigt fin hy av gelén, jag har lite problem men nu märkte tom min man vad skillnaden :)

Lycka till och kör hårt!

Tack för svar! Jag kommer köra med ÄL-test också för att inte missa ägglossning om den nu skulle flytta lite på sig :) tempar också, kör med NC.

Åh, det där med fin hy låter inte dumt, har lite problemhy i pannan speciellt, så kan ju hoppas det gör god verkan på det också :)

Tack & detsamma! :)
  • strongisthenewme

*puffar upp inlägget lite*

Ingen annan som har erfarenheter av bidrottninggele? :)

• strongisthenewme
    Anonym (Solrosen) skrev 2016-01-26 10:30:14 följande:

Jag har blivit gravid alla 4 ggr jag ätit apiforce just den månaden. Då har jag även kört detox från mettodraine under hela mensen före.

Apiforce började jag på mensens första dag 1 tablett morgonen och fortsatte tills positivt ÄL utslag sen sluta.

Så kör mettodraine detox första mensdagen plus apiforce och sluta med detoxen när mensen är över men fortsätt med apiforcen ytterligare en vecka.

Som sagt, funkat för mig 4 ggr!

Lycka till

Vad roligt att läsa att det funkat för dig! :)
    Väntar bara in mensen nu, så jag kan starta med gelén sen!

Tror du resultatet blivit bättre för du körde med detoxen under mensen? :)
  • strongisthenewme
    hilmaeleonora skrev 2016-01-26 21:56:14 följande:

Vi kämpade i 1.5 år, fick ett missfall på den tiden. Gravid efter 5 veckor jag börjat med gelén :)

Beklagar missfallet,
    Roligt att läsa att gelén hade så god effekt för dig :) hoppas på samma resultat här :)
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-01-28 22:24:12 följande:

Har du börjat ta dina tabletter TS? Jag tog precis min tredje (tar mina kvällstid inna. Läggdags). Mensen slutade även idag så ska beställa hem ÄL tester, dock velat jag lite vart jag ska beställa ifrån. Något tips? INTE GRAVIDKOLLEN (skit!)

Vet inte om jag skrev men denna månad dricker jag även grapefruktsjuice varje morgon för att se om det funkar på mig att öka ÄL sekret då jag aldrig fått "äggvitan" ;)

Nej jag har inte börjat ta mina än, då min kropp fick någon jäkla flipp denna månaden tydligen, så fick 10 dagar sen ÄL verkar det som, så vi har missat den helt, så väntar bara på mensen som ska dyka upp i mitten av kommande vecka. Har normalt en cykel på 31-32 dagar, denna cykeln lär landa på 40-42 dagar..
    Kommer börja med gelén så snart mensen kommer, tänker också ta dom på kvällen innan läggdags :)

Jag beställde hem från testlagret, har hört bra om dom, mer tillförlitliga test. Har använt dom förr & dom har aldrig visat fel för mig :)

Ah, grapefruktsjuice? Har jag aldrig hört något om, hoppas det funkar bra för dig! :) håller tummarna!
  • strongisthenewme
    vanjastina skrev 2016-01-28 22:37:31 följande:

Jag tog mina tabletter (apiforce) på morgonen fram till typ dag 10 (det står på burken att man ska ta dem på morgonen), sen läste jag här på FL att det är bättre att ta dem på kvällen så det gjorde jag efter det. Tror jag hade ÄL runt cd 16 ca. Fortsatte dock att äta tabletterna tills jag plussade på ÄL+10.

Tyckte att jag fick ökad sexlust samt kunde klart och tydligt avgöra mina "fertila" flytningar.

Var första månaden med bidrottninggele för min del (försökt i månader innan) och det tog sig direkt så jag tror verkligen att det är effektivt!

Vad roligt att läsa att det har fungerat för dig! :) så roligt att det funkade första försöket du använde det. hoppas så att det ska göra det för mig också.
    Ja, jag har hört att dom verkar bättre under natten, så kommer ta dom innan läggdags.

Ah, det kanske inte skadar att fortsätta äta dom? Så man är säker på att man inte missat ÄL :)
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-01-29 10:06:43 följande:
    Det blev testlagret här med. Har inte mycket för deras gravtest men ÄL testen har jag använt innan o dom har visat rätt för mig :)

Frågan är nu när jag ska börja testa, det sägs ju att ÄL kan bli lite flyttat när man äter apiforce. Brukar ha ÄL mellan dag 17-19. Så kommer nog börja testa vid cd 13-14 bara för att ;)

Jag känner av världens mensvärk redan men läste att flera får så direkt efter mens ända fram till ÄL, så spännande ! :)

Vad tråkigt att din menscykel bråkar! :/
    Testlagret är mycket bättre än gravidkollens utan tvekan iallafall :) bara kvalitén på själva testet känns mer seriös liksom. Rejälare test på något vis.

Ja, det kan nog vara bra att börja testa i god tid eftersom ÄL kan flytta lite på sig när man börjar med gelén :) jag beställde hem 28-pack ÄL test, så det ska förhoppningsvis räcka ;)
    Åh, håller tummarna för oss! :)

Ja, det är så tråkigt, när man verkligen vill pricka rätt & tror att man gjort de först, men så visar de sig att ÄL har flyttat sig rejält.. :(
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-01-29 11:59:46 följande:
    Jag äter kvinna multivitamin från Apoteket, o nu apiforce samt så dricker jag grapefruktsjuice varje morgon. Jag tycker det räcker så ;) jag hade nog börjat med en sak i taget om jag var du
    Var tvungen att köpa hem grapefruktsjuice jag med, skadar kanske inte att testa :) ska man dricka den under samma period som man tar bidrottninggelen? :)
Svar på tråden Bidrottninggele? :)