• Tösennn

Röd i ansiktet efter tvätt.

Har provat massa olika ansiktskrämer men vet inte vad jag gör fel. Varje gång jag tvättar mitt ansikte eller tvättar bort mitt smink och sedan lägger på min dagliga ansiktskräm så blir jag rödflmig och det kliar i hela ansiktet. Varför?

• Svar på tråden Röd i ansiktet efter tvätt.
  • Felinedion

Du är allergisk/känslig mot ansiktskrämen förmodligen. Väldigt vanligt. Gå till apoteket och köp en som är utvecklad för känslig hy, eller skippa krämen helt.

• NallePuh85
    Felinedion skrev 2016-01-24 00:14:14 följande:

Du är allergisk/känslig mot ansiktskrämen förmodligen. Väldigt vanligt. Gå till apoteket och köp en som är utvecklad för känslig hy, eller skippa krämen helt.

nja inte apoteket, de innehåller parafinolja som jag (som har torr och känslig hy) reagerar emot.
    så ts kolla det först, om dina grejjer innehåller parafinolja.
  • Tihi

Jag får så av många av Apotekets produkter för ansiktsvård. Jag undrar just vad dom har i sina produkter så att man reagerar med att bli rödflammig? Det såg så illa ut att min dåvarande reagerade på det och sa att jag nog är överkänslig mot Apotekets krämer. Något som jag inte hade tänkt på själv just då. Oskyldig 

Du är mest troligt överkänslig eller allergisk mot något i krämerna och rengöringen du använder.

• HJohannesson

Jag är inte allergisk mot något och jag blir också alltid rödflammig när jag tvättat mig i ansiktet. Det blir dessutom värre när jag tar ansiktskräm. Men det röda lägger sig efter en kort stund :)

Jag har eksem i ansiktet som aldrig försvinner. Det blir bättre på sommaren då!

Jag använder forevers aloe Vera i ansiktet och det fungerar jättebra!

Svar på tråden Röd i ansiktet efter tvätt.