Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Usch då :( Illamående verkar som tur inte va ett vanligt symptom, kanske bra att du kräktes så fick du upp det. Tar minst 4-8 timmar för en bakterie att ge matförgiftning så om du kräktes kanske du fick upp allt.

Konstant huvudvärk

Stel eller öm nacke

Problem med balansen

Tidvis förvirring eller svårt att fokusera

Eventuella kramper

www.babyhjalp.se/gravid-listeria-symptom

GästenT skrev 2016-09-12 17:34:56 följande:

Ja det är ju det. Den grillades så tillagningen var lite halvt som halvt. Och jag kräktes den kvällen... Jävla korvjävel. När man ska vara duktig åh köpa ekologiskt..

• Loppan84

Kent har sin avskedskonsert här i Norge på min bf, blev så sur. Däremot sa jag just till min man igår att i januari då kan vi kanske ha barnvakt första gången och gå på bon iver haha. älskar också bon iver och missat dem varje gång inkl way out West. Vi ska köpa biljetter iaf och ör det för tidigt för barnvakt får vi väl sälja :-P

eid skrev 2016-09-13 06:01:29 följande:

Igår såg jag att min absoluta favoritartist- Bon Iver ska spela på Cirkus 30 och 31 januari. PRECIS när jag är beräknad. Oavsett måste jag bara köpa biljetter haha.. men tänk hur många dagar det finns som han annars kunde spela på- och så blir det precis. Men troligtvis går jag över tiden några dagar så det inte blir något bekymmer!

Lite som med dina korvar Gästen T, hur kan man lyckas välja exakt den sort (som man säkert vanligtvis inte köper) som riskerar att innehålla listeria?! Galet prickat! Håller tummarna för att du kräktes bort det dåliga och att du inte märker något mer av det!

• Loppan84

Sagoskog - nu dör jag av spänning. Uppdatera!!! Hur långt till bf? Vi måste få igång tippning ;D

Men grattis Hoopitossa! Ff hsr blivit en riktig turtråd igen! Vi var ju 4 som plussade på en vecka ungefär (jag, Eagle, Sajocawa o göstenT). Verkar som ni ska slå fet nu :D

Happylife - skönt att det verkar stoppa upp!

• Loppan84

En fråga till er som precis plussat - hur många av er var det som började med rosenrot denna månaden? Har för mig det var flera stycken?

• Loppan84

Jag har också haft det till och från sista veckorna bm säger att det är växtvärk från livmodern - vi har varit i en kraftig växtperiod nu igen.

Hur mår du annars? Jag har en del sammandragningar när jag rört på mig och väldigt hög puls/andfådd men annars känns det som

bra form måste jag säga. Har din lilleputt också vänt sig nu? Eller snurrar han fortfarande runt?

eagle87 skrev 2016-09-13 12:40:58 följande:

Har haft mensvärk hela morgonen både i rygg O mage, inga sammandragningar bara molande värk... Är de normalt?

• Loppan84

Jag vet! Är också lite vårt band, när vi möttes 2912 gick en playlist med Bon Iver på repekt hela vår första natt tillsammans. Awww <3

men vi går ju då i Oslo 29 januari ;)

eid skrev 2016-09-13 17:41:08 följande:

Åh vad roligt! Då kanske vi ses där om bebis håller sig inne haha.. Jag tänker på samma sätt- jag försöker få tag i biljetter (släpps nu på fredag 10.00), om det inte går enligt plan tror jag biljetterna är lättsålda ;)

• Loppan84

Jag är inte populist ;D

Hur mår du idag? Any news? Kommer inte riktigt ihåg men hade din plutt vänt sig och fixerat sig? Är allt klar liksom?

sagoskog skrev 2016-09-13 18:34:02 följande:

Just nu gillar jag Symetrical bäst :P min syrra gissade på 5 okt, så henne får jag nog säga upp kontakten med :B haha, men skämt åt sido så ska det bli spännande och se när det väl blir :)

• Loppan84

Måste bara säga att jag har bak- och matlagningsmaraton här hemma. Sista veckan har det varit bullbak, saltning och syltbing, husmanskost och hej och hå. Mamma säger att hon var likadan sista veckorna innan bf och att hon tror bebbe kommer inom 2-3 veckor. Får se om hon har rätt men får gärna vänta 3 veckor då går jag in i vecka 38. Jag är född 38+2 och syrran 37+4 och har hört att drt där ofta är ärftligt på mammans sida så hon kanske har rätt.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend