Gravida från Tempar/Fertility Friend
Jag tror lite av poängen var att vikten blivit en hang up - precis som kön för t.ex Sajocawa är det ju inte nått man kan ändra (iaf inte hundra procent) utan det är bara att go with the flow - men det hindrar ju inte hjärnan för att hitta på massa skit ;) man är inte helt rationell när man är gravid hehe
Eid: Kul med vagnen! :) Stort steg när den är köpt! Sen med vikten kan jag säga att det ser så olika ut för alla. Jag äter normalt och nyttigt. Är en smalis sen barnsben. Ingen konstigt alls, men jag har lagt på mig 25kg!!!! Eller ska jag säga liter? För mig blev det en massa vätska på en gång som spridit ut sig på kroppen. Vissa jag möter säger "oj du kan inte ha gått upp mycket, mer än det på magen!! Hur många kg?!" Jag orkar inte ens med ångesten att säga att "Jo du din jävel. Här sitter man med 25 extra kilon serru!" Blir ledsen av tanken och att det sen ska bort. Men eftersom det mesta är vätska så sägs det att det försvinner av sig själv efteråt, min mamma hade samma med oss syskon. 30kg som svettades och kissades ut efteråt.
Så snacka om att det är skillnad för alla. Och ibland kan man faktiskt inte påverka vikten under graviditeten, även fast man tränar, håller igång och äter nyttigt. Sålänge man är hälsosam så bäbisen och ens egna kropp mår bra så får nog kilona ticka på och lösa sig sen..