Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Nej ta mig tusan där va hon ;)

Jag är också imponerad av ditt lugn - här märks det klasskillnad på tålamodet för er proffsiga andragångsföderskor och denna nerviga förstagångare som tror varenda sammandragning är förlossningen som sätter igång - fast det är 7 veckor till bf ;)

Heja dig!! Ja jag gissar på imorgon måndag 29e isåfall men tror ni åker in ikväll. Får ju finnas gränser hur utdraget det kan bli :-P

Symetrical skrev 2016-08-28 05:15:19 följande:

Faktiskt inte alls just nu! Allt liksom stannade av igen och jag har fått sova sjukt gott inatt, vilket ju känns väldigt skönt om bebis nu skulle bestämma sig för att titta ut idag. Inte än! Lovar att hålla er uppdaterade. Tror ingen tippade på de dagarna. Vi kanske borde göra en ny lista? ;P Jag tror det blir på tisdag 30/8!

• Loppan84

Vet att jag spekulerar mycket, men är väldig nyfiken på hur bebisen ligger i magen. Magen sjönk ju så tydligt, så flyttat sig har han men vet ju inte om han vänt sig med huvudet ner eller har lagt sig på nått annat sätt.

Kan nån beskriva hur det känns när han lagt sig med huvudet ner? Jag hade mycket nedpress ett tag men det har gått över. De hårdaste sparkarna kommer ofta från mitten av magen och går uppåt/utåt revbenen. Men ibland känner jag en stark press på höger och vänster sidan samtidigt så då undrar jag om det kan va så att han ligger på tvären.

Ni som fått bekräftat hur bebisen låg hur kändes det när hen låg med huvudet neråt respektive på tvären?

• Loppan84

Haha exakt samma stil som här då. Ja, är så sjukt spänd på nästa kontroll hur han ligger. En stund hoppades jag ju ton att han borrat ner sig lite men nu vet jag inte vad jag ska tro

sagoskog skrev 2016-08-29 01:33:26 följande:

Inte så snygg bild :P men något sånt här kör hon med hela tiden.

• Loppan84

Haha ja det låter som att det kan va nått sånt han håller på med här också för när det känns på båda sidor är det är liksom som en jäkla press och ser väldigt sjukt ut på ena sidan vilket kanske skulle kunna va rumpan (eller huvudet) medan det helt klart är fot på andra. Jaja får se på nästa kontroll känns bara sjukt länge till nu.

s

Sajocawa skrev 2016-08-29 07:06:28 följande:

Tycker det där är jättesvårt och jag är absolut ingen expert, men min dotter låg med huvudet ner ganska länge i slutet (åtminstone från v 30, men minns inte exakt), fast hon fixerade sig inte förrän väldigt sent, precis innan bf. Jag fick kickar båda högt upp och i mitten på magen (för det är ju inte bara ben som rör sig, även armar) men sen kunde hon ofta trycka ut rumpan (och då känns det lite som att hon ligger rakt på tvären och man kan inte ens sitta ner ordentligt för att magen är deformerad och helt i vägen), då antar jag att det var för att hon tog "sats" på ena sidan av magen med fötterna och tryckte ut rumpan på andra sidan.

• Loppan84

Hade det så innan vändningen (hur han nu har vänt sig hehe). Måste säga att livet blev bättre efter det - kan andas, inte lika kissnödig, inte lika mkt halsbränna och skönare att sova. Hoppas din plutt också har lust att vända sig snart så kanske det blir bättre?

Men har du en bra gravidkudde? Annars är ju det väldigt bra att ha iaf.

eagle87 skrev 2016-08-29 14:15:23 följande:

Någon mer som vaknar typ varannan till var tredje timme varje natt antingen pga toa besök hunger eller för att byta sov ställning? UH blir såååå trött

• Loppan84

Ingen aning - förrut trodde jag definitivt tidigt med tanke på slemproppen, vändningen och alla onda sammandragningar men sen lugnade sig sllt så räknar med att slemproppen återbildades som Sajocawa sa.

Skulle inte förvåna mig om det slutar med att jag går långt över bf bara för det ;) Vad tror du själv? Blir spännande att se vem av oss som kommer först och vem som klmmer närmast bf iaf ;)

Gud vad skönt, hoppas jag också ska få nått sånt

Bekräftat nästa kontroll. Är livrädd för sätesbjudning. Har han fixerat sig också?

eagle87 skrev 2016-08-29 14:48:07 följande:

Min är med huvudet ner och ryggraden utåt så perfekt position för förlossning... :/

Ja har samma kudde som dej tror jag den är lång u formad

Hey 80% Done nu...

När tror du att du kommer föda?

• Loppan84

Ja och inte för att jag har särskild erfarenhet men känns som långt förlopp från 2 till 4 cm. Eller? Är der normalt?

Symetrical skrev 2016-08-29 17:41:20 följande:

De menar på att det är bättre att inte forcera fram förloppet, vilket jag förvisso kan köpa, men samtidigt är jag förbi bf, så varför inte kickstarta det lite..!? Är ju drygt när man inte får sova ordentligt på natten pga kraftiga värkar, som dock är för otäta för att göra riktig verkan. :-/Det tycker man ju onekligen att det borde! Får hoppas på tredje gången gillt. Tack babe! :-*

• Loppan84

Ojdå det visste jag inte :-/ Ja det ska inte va lätt.

Hoppas verkligen Symetricals plutt vill komma snart då så det inte drar ut mer på tiden

sagoskog skrev 2016-08-29 20:23:42 följande:

Latensfasen (som pågår upp till ca 4-5 cm) kan nästan ta hur lång tid som helst tyvärr. Eller som i mitt fall, där jag inte ens märkte av någon latensfas. Så det kan vara riktigt lurigt. När man kommit upp i 4-5 cm bör det dock dra igång ordentligt snart och i den aktiva fasen så går det undan på ett annat sätt och stannar inte av hur som helst.

• Loppan84

Inte meningen att låta negativ! Du verkar ju va vid gott mod Symetrical så det går säkert toppen oavsett. Bara att man blir ju lite otålmodig ;) Vill ju se mini snart <3

• Loppan84

Heja Symetrical! Hoppas du får sova och vila liteZ får du i dig nån mat mellan varven?

Symetrical skrev 2016-08-30 03:32:29 följande:

Så tog jag absolut inte det, oroa dig inte för det!

Fick ganska mycket brunrött blod på papperet nu när jag var upp på toa, så jag ringde fl. Bm där trodde på teckningsblödning och att den slemblandade flytningen jag hade i söndags var slemproppen. Fortfarande inga tätare värkar, men mensvärken verkar ha tagit fart igen. Har tryckt i mig två alvedon och hoppas kunna få sova några timmar till på dem.

To be continued...

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend