• eid

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-09-16 11:03:36 följande:

Fick du tag i biljetter? Här sålde de slut med en gång, stod tom i kö på sidan :( Hoppas någon kompis köpt extrabiljetter.

Jag gissar att din fråga var till mig ;) Nej, var inne på sidan en halvtimme innan och direkt 10 var alla biljetter borta. Så jäkla surt! 
  • eid
    GästenT skrev 2016-09-19 09:19:14 följande:
    Va skönt!! :) Perfekt att du slipper vidare tester, glukosbrlastningen lät ju inte som drömmen. :P har du haft mycket tungt med andningen?

Jag tycker det ofta pressas och trycks neråt nu förtiden när man går, jättejobbigt. :P Var ju nästan helt fixerat för mig med, jag ser inte alls att magen har sjunkit men alla andra säger det hela tiden. Haha.

Förresten!!!!! Vart är sagoskog?? Skrivet hon på FB eller föder hon?!
    Sagoskog har inte skrivit på FB så förhoppningsvis kommer glada bebisnyheter snart! :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-09-20 09:37:44 följande:

Vid vilken ålder har ni skolat in/tänkt skola in era barn? Å en helt annan fråga, när man ammar på nätterna, låter de som att många liggammar, men rapar man barnet efteråt då?

Hur mår du? Känt några sparkar än? :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-09-20 22:05:56 följande:
    Jag är trött och sliten efter mycket på jobbet.. Annars mår jag bara fint.. Hur mår du?

Här har de sparkats på i några veckor och blir bara tydligare och tydligare :) för dig då? Har din mage börjat växa nu?
    Vad jobbar du med? Kontor eller har du ett fysiskt jobb? Jo, men det är faktiskt rätt bra! Går upp väldigt tidigt så oftast behöver jag ta en nap när jag kommer hem från jobbet för att orka med kvällen.. haha.. Har dock fått känningar i ryggslut/skinka på höger sida- vilket är lite jobbigt. Vet inte om det är foglossning eller någon ischias-variant, men har bokat tid hos sjukgymnast på onsdag nästa vecka!

Min bebis har också börjat sparkas- först var jag så osäker på om det var det jag kände, men i söndags kväll kände jag en buff på handen så då blev det lite bekräftat. Magen är lite långsam men kommer sakta men säkert, är rätt stor skillnad på morgon/kväll dock! Hur går det för din? :)
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-09-21 13:36:42 följande:
    Jag jobbar som ekonom, så på kontor. Själv då?

Haha jag har ont på vänstersida, och har bokat tid hos kiropraktorn ;)

Jag sover också varje eftermiddag efter jobbet.. Jag måste ha en sumobrottare i min mage för den har blivit väldigt stor, ingen snack om saken att de syns.. Håller med dig om att magen är ännu större på kvällen..

Idag ska jag nog beställa vagn också :)

Vilken var de ni köpte?
    Hahaha.. vad likt allt är- förutom magens storlek.. Jag jobbar också på kontor- men men kvalitet och miljö (ISO certifiering etc.). Tycker det var väldigt skönt att höra att det inte bara är jag som måste sova så mycket!

Vi köpte en grå Kronan City, den står här och ser fin ut. Varken jag eller min sambo vill riktigt ställa undan den, det gör att allt känns lite verkligare att ha det nära! Vilken vagn funderar ni på?
  • eid
    Symetrical skrev 2016-09-21 08:36:11 följande:

Nu är jag äntligen klar med världens kanske längsta förlossningsberättelse. ;P

Och igår var första dagen jag knappt kände av mina fogar när jag var ute på pw!

Är på väg in till mitt jobb med Milian för att hälsa på. Fattar inte att det redan gått tre veckor sedan han kom. Samtidigt som det känns som att han alltid funnits hos oss. Klyschigt, men sant <3

Skönt att det börjar släppa med känningar i fogarna :), men måste fråga.. Hade du problem med det under graviditeten också- kändes ju som du var ute och gick jämt och ständigt- hur fixade du det? Jag har börjat få ont och får ondare än vanligt när jag går mycket- saknar mina promenader så!
  • eid

Sorry för spam! Mina "gravidtabletter" från apoteket börjar ta slut. Har ni fyllt på så man äter det under hela graviditeten eller räcker det i början? Är det viktigt att man fortsätter att få i sin ex. folsyra hela vägen? 

• eid
    Bäbiiiis skrev 2016-09-21 17:40:35 följande:
    Folsyra tror jag bara är viktigt t.o.m v 12 men skadar inte att fortsätta med. Det är också det enda vitamintillskott som mödravården här rekommenderar till alla direkt vid första kontakten. Men jag äter också apotekets "gravidtabletter". Det kan väl inte vara farligt att äta de va? Alltså risk att man får för mycket av något?
    Loppan84 skrev 2016-09-21 18:38:14 följande:

Tog bars trimester 1 för alla mina värden var bra och jag äter ju allt - bm sa att det tas mycket onödiga tillskott under graviditeten och det är bäst att få i sig det man behöver genom kost om man kan. Folsyra behöver du bara till vecka 12 så för folsyrans skull klarar du dig utan men är det ju en hel del som behöver järn men isåfall säger de till dig när du är på inskrivning. Var lite uppmärksam mellan vecka 12 och nästa MVC kontroll på om du blir trött bara för då är det ju ganska många veckor utan kontroll - blir du väldigt trött kan du ju behövs järn. Nu i vecka 35 har jag fått b12-tillskott som upptäcktes att jag hade lite låga nivåer av pga andfåddhet.

Sagan12345 skrev 2016-09-21 19:25:46 följande:
    Till mig sa bm att jag skulle äta tabletterna hela graviditeten, äter aco gravid
    Tack för er input! Får se hur jag gör- tog sista nu på morgonen. Äter extra järn sedan förra veckans besök hos bm (och hoppas på att min trötthet successivt ska ge med sig lite). Tar nog en paus och stämmer av med henne vid nästa besök och känner efter om det blir någon skillnad kring hur jag mår :)

• eid
    Loppan84 skrev 2016-09-26 13:41:30 följande:

Vem sjutton var det som ville ha biljetter till Bon iVer. Eid??? Följ Facebook eventet för de släppte just extrabiljetter till konserten i Oslo och jag hann köpa två tack vare att min kollega följde det på Facebook! Det är bara där de lägger ut om de släpper extrabiljetter.

Ja det var jag! går in och följer omgående!! Tack för tips :) 
  • eid
    Sagan12345 skrev 2016-09-28 17:50:07 följande:
    Gick väl sisådär på ultraljudet, läkaren gick ju in och kolla på detaljer vilket man vanligen inte gör men då fick hon se en avvikande form på lillhjärnan :/ och via ögat tyckte hon vätskeutrymmet bakom såg stort ut. När hon mätte var de dock inom normalen. Frågade någonstans vad det betydde och hon sa att de kunde vara ryggmärgsbråck. Så hon ringde en expert/forskare från Uppsala för second opinion som just idag befann sig på sjukhuset. Så han tog sig en titt och sa desamma att för ögat ser de avvikande ut men måttet är inom normalen, han trodde att de med största sannolikhet inte var något men jag fick en ny tid om 2v för att kolla så vätskeutrymmet håller normalen..

Första hade jag panik, nu har jag endel oro men får försöka fokusera på de han sa att han tror inte det är något :/
    Åh vad svårt- men bra att de tittade ordentligt och tog hjälp av experten! Det är säkert inga konstigheter! Ta hand om dig och försök att inte oroa dig allt för mycket <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend