Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-02-28 13:37:44 följande:

<3

Jag har inte kramper och jag har inte blött, jag får försöka tänka det och testen säger ju fortfarande gravid. Ska åka till ett söndagsöppet apotek lite senare och ta en ny test ikväll bara för att put my mind at ease och förhoppningsvis när jag hållit mig längre och dessutom använder kopp så visar det 3+ igen och jag kan lägga hela grejen bakom mig.

<3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-28 21:44:51 följande:

Yaay! This is it. Ingen mer testning nu. Denna gången köpte jag inte ett tvåpack bara enpack så jag inte har några test som ligger och skräpar. Nu blir det ul om 8 dagar som nästa milstolpe.

Sorry för att jag freaka, Love you guys för att ni va så snälla <3

Knew it babe! :-*
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-29 11:19:13 följande:

Mår så jävla illa idag O har diare.. Förlåt för too much info..... :/

Hahaha. Förlåt för att jag skrattar, men jag bara älskar vår öppenhet här!

Själv är jag klar hos sjukgymnasten och oj, vad jag fick bannor för mitt rörelsemönster. Snacka om att inte leva som man lär.

Fick köpt ett foglossningsbälte och hon rekommenderade mig att jobba 50% så nästa steg blir läkartid nästa onsdag. Känns ändå bra.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-29 12:01:06 följande:

Ojdå det var ju inte bra. Vad var det du gjorde fel då?

Låter som det kanske är lika bra att bli deltidssjukskriven, men du kanske kan passa på att göra nått projekt du inte hinner annars t.ex gå en kurs på distans hemifrån eller nått?'

Äh, en massa från hur jag satt på stolen till att jag hängde på ett ben när jag stod upp. :-P Inte så allvarliga saker som ogravid, men med foglossning är det förödande värre!

Hahaha. Den idén skulle nog aldrig kunna komma från en småbarnsförälder! Jag kommer nog ha att göra så att det räcker och blir över trots 50% sjukskrivning.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-02-29 20:36:43 följande:

Vet ni hur det är med cellprov och sån biopsi när man är gravid?

Cellprov får i alla fall göras fram till v 14. Jag gjorde det själv i v 13 nu, då det snart är tre år sedan sist.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-01 19:11:39 följande:

Blir helt galen på mina utslag. Gick till läkaren idag de sa bara att ja måste bita ihop bästa fall går de över snart vörsta fall stannar de hela graviditeten

Det funkar inte med hydrokortisonsalva? Brukar ju lindra lite av klådan i alla fall.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-01 18:29:30 följande:

Så har jag varit ute och köpt 2 nya bh:ar till jättelökarna iaf

Sweet!

Måste ut i förrådet och leta upp mina mammakläder. De kan vara precis var som helst, eftersom vi flyttade när sonen var ett halvår. Känner hur risken ökar för var dag som går att jag bara sätter mig vid datorn och klickar hem nya grejer. ;-P
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-02 11:15:44 följande:

Herregud så trött jag varit de sista dagarna, somnade just på jobbet en stund hoppas ingen sång mig ;) men det mest irriterande är att jag inte tror att det är själva graviditeten som gör mig trött på dagarna utan sömnbrist. Har en period nu när jag ligger vaken på nätterna, vaknar väldigt illamående, torr i munnen, täppt i näsan och varm och kan inte sova mellan ca kl 2 och 6 varje dag sen i fredags. Jag är inte illamående på dagarna men bara på nätterna, jättekonstigt. Borde jag äta senare på kvällen eller nått? Tänker att illamåendet kanske är hunger? Några andra tips?

Har också mitt som sämst nattetid. Hjälpt lite när jag käkat knäckebröd precis innan tandborstningen och sen även haft mariekex i nattduksbordslådan. :-P
    sagoskog skrev 2016-03-02 13:23:53 följande:

De dagar jag har mått som värst är när nattfastan blivit som längst. Så testa att äta lite senare.

Själv är jag mest klagig nu känner jag. Hade några bra dagar. Men började må sämre igår. Imorse började jag spy 10 min innan jag skulle gå till bussen. Jag är tidsoptimist och har inga marginaler för sånt. Men hann iaf med nöd och näppe. Satt på nålar hela bussresan (40 min), men det gick bra. Mådde riktigt kasst ända fram till lunch. Imorgon jobbar jag också långpass (12 h). Ingen möjlighet att sjukskriva mig. Kommer jag försent så kör hela dagen ihop sig. Jobbar dessutom med en vikarie som jag inte vill berätta för då hon och jag har många gemensamma bekanta. Förlåt för ett hemskt negativt inlägg. Men när brukar det bli bättre. Är i v. 11 nu. Längtar efter de där "spökveckorna" folk pratar om.

Mitt försvann som över en natt i v 13+0. Underbart när man känner som att man får livet åter!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-02 19:00:07 följande:

Fick tillbaka mina provsvar idag. Tsh låg på 2.5, så mkt bättre än innan (2.9) läkaren va nöjd me 2.5.. Progestron låg på 82 ska ligga mellan 31-92 i v 6. Så känner mig väldigt nöjd :)

Tummen upp, helt enkelt!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-03 21:03:30 följande:

Imorgon ska jag till läkaren och göra uppföljning på leverprovet "s gamma GT". Nervös faktiskt för det finns inga naturliga förklaringar till högt värde och jag dricker ju inte alkohol eller äter medicin. Håll tummarna för att det gått ner. Annars har jag redan gett mig själv typ levercancer eller hepatit från asienresan i vintras. Hypo who ;)

Usch, så får du inte säga! Röstar för hepatit a isf. ;-P

Håller tummarna för dig, raring!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend